لوازم یدکی پمپ کارواش

با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی به نظافت سطح به صورتی دستی نیست و می توانید به کمک دستگاهی به نام پمپ کارواش, به نظافت سطوح و منزل اقدام کنید. لوازم یدکی پمپ کارواش به مجموعه ای از ابزارها گفته می شود که به پمپ کارواش جهت عملکرد بهتر کمک می کنند.

همان طور که در مقاله های گذشته توضیح دادیم, پمپ کارواش می تواند با کمترین میزان استفاده از آب و در مدت زمان کوتاه سطح مورد نظر را تمیز نمایید.

پمپ کارواش یا به اصطلاح پمپ پیستونی, امروز یکی از مهم ترین دستگاه های نظافتی به شمار می آید که با توجه به نوع عملکردشان, کاربری های متفاوتی دارند.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید آن است که لوازم یدکی پمپ کارواش پرکاربردترین و پرمصرف ترین ابزارها هستند و به کمک ان ها می توان عملکرد پمپ را بهبود بخشید.

انواع لوازم یدکی پمپ کارواش

در ادامه به معرفی لوازم یدکی پمپ کارواش خواهیم پرداخت:

کیت پکینگ پمپ کارواش

یکی از لوازم یدکی پمپ کارواش کیت پکینگ است. این وسیله قطعه ای است که در درون پمپ قرار دارد و از خروج مایع تحت فشار به بیرون پمپ جلوگیری می کند.

ساختار کیت پکینگ از حلقه های نرم و منعطفی تشکیل شده است که به وسیله پیچ و مهره به هم فشرده شده اند. این حلقه ها در درون محفظه آب بندی پمپ قرار می گیرند و از نشست آب درون پمپ به بیرون جلوگیری می کنند.

نشت آب از پمپ در دراز مدت سبب آسیب به پمپ می شود, بنابراین این قطعه سبب افزایش طول عمر مفید پمپ می شوند.

سوپاپ پمپ کارواش

یکی از پرکاربردترین لوازم یدکی پمپ کارواش, سوپاپ پمپ است که روی سرسیلندر قرار می گیرد. کاری که باید سوپاپ انجام دهد, آن است که در زمان معینی آب را انتقال دهد و هوا را خارج کند.

مانند پکینگ, سوپاپ نیز باعث افزایش طول عمر مفید دستگاه می شود.

سوپاپ پمپ بر اساس فشار کارواش, دبی کارواش و نوع مصرف کارواش در اندازه های مختلف طراحی و تولید می شود.

تعداد سوپاپ در کارواش های خانگی ۶ عدد و در کارواش ها صنعتی تا ۲۰ عدد نیز است.

شاتون پمپ کارواش

شاتون پمپ یکی دیگر از لوازم یدکی پمپ کارواش است. همانطور که گفتیم قطعات یدکی باعث عملکرد بهتر پمپ کارواش می شوند که شاتون یکی از این مهم ترین قطعات است.

وظیفه شاتون عقب و جلو بردن میل شاتون است که با لغزیدن بر روی میل لنگ انجام می شود. جنس شاتون از فولاد, برنج و آلومینیوم است به دلیل آن که تحت فشار آب قرار می گیرد و باید مقاومت بالایی داشته باشد.

سر سیلندر پمپ کارواش

یکی از قطعات کاربردی در لوازم یدکی پمپ کارواش, سرسیلندر است که وظیفه آن, حفاظت و نگهداری از سوپاپ ها و پکینگ است. جنس سرسیلندر از آلومینیوم است به دلیل آن که در برابر خورندگی و سایش مقاومت مناسب را داشته باشد.

گاهی پیش می آید که سرسیلندر با ایراداتی مواجه می شود و نیم تواند عملکرد مناسبی داشته باشد, در این صورت باید اتصالات سرسیلندر مانند: نازل, تفنگی, رینگ را بررسی کرد و از اتصال آن ها مطمئن شد.

لوازم مصرفی کاراوش

برای انجام شستشو و نظافت نیاز به مواد مصرفی مانند شوینده ها, جارو کارواشی, نازل کف پاش, شلنگ و … است.

مواد شوینده انواع مختلفی دارند که برخی مخصوص شستشوی پلاستیک هستند و بنابراین گزینه مناسبی برای شستشوی داخل خوردرو هستند.

برخی هم برای شستشوی چربی های ناشی از روغن موتور مناسب هستند.

فشار شکن پمپ کارواش

یکی دیگر از مهم ترین لوازم یدکی پمپ کارواش, فشار شکن است که باعث افزایش عمر مفید پمپ می شود.

فشار شکن فشار زیادی که به پمپ وارد میشود را کنترل می کند و از آن جلوگیری می کند. در صورت عدم استفاده زا فشار شکن ممکن است بر اثر وارد شدن فشار بیش از حد به پمپ, پمپ از قسمت پیچ ها بترکد.

پیستون سرامیکی پمپ کارواش

یکی از قطعات دیگری که در پمپ کارواش می توان استافده کرد, پیستون سرامیکی است. مزایای پیستون سرامیکی طول عمر بالا و ضد سایش بودن آن است و تنها عیبی که دارد نسبت به سرما و گرما حساس است.