اهمیت شستشوی استخر با کارواش صنعتی

شستشوی استخر با کارواش صنعتی به چه صورت می‌باشد؟

شستشوی استخر با کارواش صنعتی از نظر بهداشت و پاکیزگی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. امروزه کارواش صنعتی به عنوان یک ابزار قدرتمند و حرفه‌ای به طور قابل توجهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه به نام واترجت صنعتی شناخته شده است. این دستگاه قادر است جریان آب معمولی را به صورت پُرفشار از نازل دستگاه خارج کند. فشار زیاد آب سبب از بین بردن آلودگی‌ها، آلاینده‌ها، جرم‌ها و… می‌گردد. همین امر سبب می‌شود این دستگاه جهت تمیزی و شستشوی استخرها مورد استفاده قرار گیرد.

ارتقا بهداشت و شستشوی استخر با کارواش صنعتی

پاکیزگی و بهداشت یک مجموعه تفریحی و ورزشی نقش مهمی در جذب عموم افراد دارد. افراد زیادی از استخرها به عنوان یک مکان تفریحی، ورزشی استفاده می‌کنند. بنابراین لازم این مکان از بهداشت قابل توجهی برخوردار باشد.

چنان‌چه بهداشت استخرها و پاکیزگی آن‌ها به طور مطلوب نباشد، سبب نارضایتی مراجعه کنندگان می‌شود. بکارگیری و استفاده از کارواش‌های صنعتی کمک می‌کند استخرها کاملا تمیز گردند. این امر باعث سرزندگی، تحرک و نشاط افرادی می‌شود که به استخرها مراجعه می‌کنند.

شستشوی استخر با کارواش صنعتی جهت جلوگیری از بیماری‌ها

استخرها به عنوان یک مکان تفریحی مورد توجه و استقبال افراد زیادی قرار گرفته‌اند. به دلیل میزان رطوبت بالا و دائمی در استخرها امکان رشد ویروس‌ها، قارچ‌ها، جلبک‌ها، خزه‌ها و… فراهم می‌باشد. لذا محیط‌هایی مانند استخرها که در انباشته شدن و جذب آلودگی‌ها از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار هستند، لازم است در دوره‌های مشخصی اقدام به شستشوی استخر با کارواش صنعتی کنند. دوره‌های مشخص جهت شستشو می‌تواند به طور روزانه، هفتگی و یا ماهانه صورت گیرد. بهداشت محیط سبب سلامتی مراجعه کنندگان می‌گردد.

شستشوی استخر

شستشوی محوطه استخر با کارواش صنعتی

کارواش صنعتی نقش زیادی در تمیزی و بهداشت جکوزی، استخرها و سایر قسمت‌ها ایفا می‌کند. شوینده فشار قوی که به نام واترجت صنعتی شناخته شده است، قابلیت آن را دارد که تمام سطوح کاشی کاری شده را به خوبی شستشو دهد. بررسی‌ها حاکی از آن است که قارچ‌ها و جرم‌هایی که در میان بند کاشی‌ها تشکیل می‌شوند، به وسیله کارواش صنعتی از بین می‌روند. کارواش صنعتی قابل استفاده در استخرهای سرپوشیده و استخرهای روباز می‌باشد.

شستشوی کف استخر با نازل زمین شوی

برای این‌که فرایند شستشوی کف و محوطه استخرها به آسانی صورت گیرد، می‌توانید از نازل زمین شوی استفاده کنید. برخی از کارواش‌های صنعتی قابلیت اتصال نازل زمین شوی را دارند. نازل زمین شوی سبب می‌شود آب با فشار قوی سطوح و کف استخرها را تمیز کند. این امر سبب می‌شود محوطه استخرها سریع‌تر و در مدت زمان کمی شسته شوند.

شستشوی دیوار استخر با کارواش ( واترجت صنعتی )

بهترین زمان جهت شستشوی دیوارهای استخر زمانی‌ست که استخرها به دلیل نوسازی یا نظافت تخلیه می‌شوند. شما می‌توانید به وسیله کارواش صنعتی همراه با نازل تخت و دوار نسبت به شستن دیوارها اقدام کنید. نازل دیوار شوی برای شستشوی دیواره‌های استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استخر روباز

شستشوی فشار قوی می‌تواند تمام جرم‌های سخت و قدیمی، انواع آلودگی‌ها و… را در مدت زمان کوتاهی از بین ببرد. کار با واترجت یا کارواش صنعتی سبب افزایش سرعت عمل می‌شود و شستشو با کیفیت بالا صورت می‌گیرد. هنگام شستشوی استخر با کارواش صنعتی مصرف مواد شوینده کاملا کاهش می‌یابد. همین امر سبب می‌شود مواد شیمیایی و شوینده‎های مضر وارد آب و محوطه استخر نگردند.

توجه به نکات ایمنی هنگام شستشوی استخر با کارواش صنعتی

  • فشار آبی که جهت شستشوی استخرها مورد نیاز می‌باشد، معادل صد و هشتاد الی دویست و پنجاه بار است.
  • کارواش‌های صنعتی با استفاده از نازل‌ها می‌توانند عملیات شستشوی استخرها را به خوبی و فشار مناسب انجام دهند.
  • برای این‌که آلودگی‌ها کاملا از بین بروند و کاشی‌ها نیز دچار صدمه و آسیب نشوند، لازم است فاصله نازل تا سطح مورد نظر رعایت گردد.
  • بهتر است قبل از شروع کار با کارواش صنعتی تمام قطعات چک شوند و از سالم بودن کارواش مطمئن شوید.
  • از سالم بودن کابل برق کارواش اطمینان حاصل کنید. مبادا کابل برق دچار آسیب دیدگی، زدگی و… شده باشد.

شستن استخر قبل و بعد از شستشو

کدام بخش‌ها استخرها قابل شستشو با کارواش صنعتی است؟

  • با توجه به کاربرد این نوع کارواش، در قسمت‌های مختلف استخرها همچون سرویس‌های بهداشتی، سکوها، کف و دیواره‌ها، اتاق‌های دوش، کناره‌ها، جکوزی و… امکان پذیر می‌باشد.
  • بخش‌های دیگر که نسبت به فشار آب از خود مقاومت نشان می‌دهند نیز می‌توان با کارواش صنعتی مورد شستشو قرار داد.
  • قسمت‌هایی که از راه خروج آب برخوردار هستند، به وسیله کارواش و شوینده‌های فشار قوی شسته و تمیز می‌گردند.