تایمر آبیاری قطره ای باغ

اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که به آبیاری باغات خود اهمیت می دهید مقاله درستی را برگزیده اید.  چرا که قرار است در باب محصولی کاربردی به نام تایمر آبیاری قطره ای باغ صحبت کنیم.
همانطور که مستحضر هستید آبرسانی درختان یکی از مراحل تعیین کننده در کیفیت محصول نهایی محسوب می شود. افرادی که با این پروسه آشنایی دارند به خوبی به این مسئله واقف هستند که کمبود آب و یا افزایش بیش از اندازه آن میتواند موجب افت کیفی محصول گردد. در طرف مقابل هزینه های مصرف آب نیز گزینه مهمی به شمار می رود.
شما می توانید با صرف هزینه ای کم؛ کیفیت محصول خود را تضمین کنید. در ادامه با این محصول به طور کامل آشنا خواهیم شد .

تایمر آبیاری قطره ای باغ

نقش تایمر آبیاری قطره ای باغ

اجازه دهید اهمیت حضور تایمر آبیاری را با شرح یک مثال توضیح دهیم. اینطور تصور کنید که شما دارای یک باغ درخت میوه هستید؛ از آنجایی که باغ شما خارج از شهر قرار دارد پس نمی توانید به طور مرتب به آنجا رفته و عملیات آبیاری را انجام دهید. از طرفی استخدام یک باغبان برای انجام این امر نیز برای شما امکان پذیر نیست؛ اینجاست که محصولی به نام تایمر آبیاری قطره ای باغ به کمک شما می آید.

انجام عملیات آبرسانی به طور منظم و متناسب یکی از اصول نگهداری درختان می باشد. به طور مثال درخت سیب به حجم مشخصی آب نیاز دارد و شاید درختان دیگر به میزان متفاوتی احتیاج داشته باشند. چنانچه نظم این پروسه بر هم خورده شود سبب ایجاد تنش در گیاهان و یا درختان خواهد شد. احتمال چنین رخدادی در زمانی که یک نیروی انسانی این پروسه را انجام دهد بسیار زیاد است. اما هنگامی که شما از یک ابزار کارآمد استفاده کنید چنین ریسکی را به حداقل خواهید رساند.

انواع تایمر آبیاری

از آنجایی که این ابزارها می توانند در انواع فضاها مورد استفاده قرار گیرند لذا در طیف متنوعی نیز تولید و قابل عرضه می باشند. اگر قصد خرید این ابزارها را برای منازل شخصی خود دارید می توانید از انواع باطری دار آن بهره بگیرید. اما اگر قرار است این ابزارها در فضاهای وسیع تری مثل باغات و یا مزارع نصب شوند انواع دیجیتالی مناسب تر خواهند بود.
لازم به ذکر است که تقسیم بندی دیگری برای این ابزارها وجود دارد که بر اساس تعداد خروجی آنهاست. بر این اساس این محصولات در دو گروه تک خروجی و دو خروجی طبقه بندی می گردند.
نوع دیگری از دسته بندی وجود دارد که بر اساس چگونگی عملکرد و نوع تایمر ها می باشد. بر طبق این فاکتور این ابزارها به سه دسته اصلی مکانیکی، دیجیتالی و کنترلری تقسیم می شوند.

انواع تایمرهای آبیاری هوشمند

تایمر آبیاری قطره ای باغ دیجیتالی

از آنجایی که مبحث اصلی مقاله در باب آبیاری باغات می باشد لذا این مدل را به شکل مفصل تر شرح خواهیم داد. این محصولات واجد یک صفحه دیجیتالی نسبتاً بزرگ هستند که می توانید به واسطه آن تنظیمات دلخواه را انجام دهید. شما قادر خواهید بود در صورت نیاز صفحه را قفل کرده و یا حتی آن را در حالت خاموشی پس از سی ثانیه تنظیم نمایید. از دیگر موارد  قابل رویت در صفحه نمایش؛ حجم باطری باقیمانده ابزار است. در قسمت فوقانی صفحه؛ زمان شروع عملیات به شما نشان داده می شود. ضمن آنکه بر طبق بازه زمانی در نظر گرفته شده قادر خواهید بود تا ساعت و یا دوره های آبیاری را نیز تنظیم نمایید.
این مدل ها می توانند در دو نوع یک و دو خروجی تولید شوند. کاربران قادر خواهند بود با لحاظ قرار دادن فاکتورهای کلیدی؛ محصول را با توجه به مکان مد نظر انتخاب کنند.

چه فاکتورهایی می توانند بر روی قیمت این محصولات تاثیر گذار باشند ؟

قیمت تایمرهای آبیاری نیز همانند سایر تجهیزات متاثر از چند فاکتور کلیدی است. موارد زیر جز آیتم‌ های مهم در قیمت نهایی این ابزارها به شمار می‌ روند.

  • برند سازنده

برندهایی چون هانتر، اوربیت، آمیکو، DIS و بهکو در بازار موجود می باشند که هریک می توانند با توجه به کشور سازنده قیمت خاص خود را داشته باشند.

  • مدل تایمر

همانطور که در بالاتر به آن اشاره شد این ابزارها بر این اساس در سه دسته تولید می شوند. از لحاظ قیمتی گرانترین مدل کنترلرها هستند سپس مدل های دیجیتالی و مکانیکی به ترتیب در درجه دوم و سوم قرار می گیرند.

  • تعداد خروجی ها

همانطور که انتظار می رود مدل های دو خروجی گرانتر از محصولات تک خروجی هستند.

صرفه جویی در آب با آبیاری هوشمند