جاروبرقی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

جاروبرقی صنعتی چیست؟

جاروبرقی صنعتی نوعی دستگاه و یا ماشین نظافتی است که انواع آلودگی های صنعتی مختلف در محیط های صنعتی را جمع آوری می کند. از جاروبرقی صنعتی صرفا برای نظافت استفاده نمی کنند. بلکه از این ماشین برای جابجایی انتقال مواد نیز می توان استفاده کرد. جاروبرقی های صنعتی در انواع مختلفی تولید می شوند.

هر کدام از انواع جاروبرقی صنعتی با توجه به نوع و میزان آلودگی و همچنین نوع محیط، در محیط های مورد نظر استفاده می شود. استفاده از این وسیله ضرورت دارد؛ زیرا با به کارگیری روش‌های سنتی نظافت مشکلات جدیدی از نظر سلامت و بهداشت ایجاد می شود. بنابراین استفاده از جاروبرقی های صنعتی بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت.

انواع مختلف جاروبرقی صنعتی که کاربردهای متفاوت دارد شامل جارو برقی تجاری، جاروبرقی آب و خاک، جاروبرقی سطلی، جاروبرقی تک فاز، جاروبرقی دو فاز، جارو برقی ضد انفجار و غیره می باشد.

جارو برقی تجاری

جاروبرقی‌های تجاری همانطور که از نام آن پیداست در مجتمع های تجاری و مسکونی، شرکت ها، اداره جات، مراکز درمانی، هتل و غیره استفاده می شود. جنس بدنه جاروبرقی تجاری از استیل ضد زنگ بوده و مقاومت بالایی دارد. این نوع جاروبرقی قابلیت استفاده به طور مداوم و طولانی در روز را ندارد و می تواند در زمان های مختلف روزانه استفاده شود. جارو برقی تجاری نسبت به سایر جاروبرقی‌های صنعتی، حرفه ای و فوق حرفه ای ظرفیت مخزن کمتری دارد. این نوع جاروبرقی صنعتی برای تامین انرژی مورد نیاز خود از برق تک فاز استفاده می کند.

جارو برقی آب و خاک

جاروبرقی آب و خاک با توجه به نام آنها به منظور جمع آوری آلودگی های خشک استفاده می شود. انواع مختلف جاروبرقی های صنعتی را می توان با توجه به نوع و میزان آلودگی مورد استفاده قرار داد. این تجهیزات نتایج بسیار موثری خواهند داشت.

معرفی انواع جاروبرقی های صنعتی

انواع جاروبرقی های صنعتی

جارو برقی سه فاز

جاروبرقی سه فاز از نوع پر قدرت جاروبرقی‌های صنعتی است که در آن از توربین ۲/۲ تا ۵/۵ کیلو وات استفاده شده و بسیار با کیفیت است. جاروبرقی سه فاز این قابلیت را دارد که به صورت شبانه روز بدون لحظه‌ای وقفه از آن استفاده کنید. فیلتر جاروبرقی سه فاز بسیار با کیفیت بوده و فرایند جمع آوری آلودگی را بدون بروز هیچ مشکلی انجام میدهد. به طور کل جاروبرقی سه فاز نسبت به سایر جاروبرقی های صنعتی برتری دارد. زیرا مخازن این جاروبرقی ها بسیار بزرگ هستند و بدنه آن ها جنس بسیار محکم و ضد ضربه ای دارد که باعث شده این دستگاه بسیار کارآمد باشد.

جارو برقی ضد انفجار

جاروبرقی‌های ضد انفجار در محیط های خاص و محیط هایی که مستعد انفجار هستند کاربرد دارد. این دستگاه مجوز استاندارد دارد. این استاندارد نشان دهنده این است که این دستگاه می‌تواند در محیط های مستعد انفجار مورد استفاده قرار بگیرد. تمامی بخش های این جاروبرقی صنعتی عایق بندی هستند و هیچ گونه مشکلی را به وجود نمی آورند. در صورتی که محیط موردنظر به گونه ای مستعد خطر و انفجار است پیشنهاد می شود از جارو برقی ضد انفجار استفاده کنید.

جارو برقی صنعتی تک موتوره

جاروبرقی تک موتوره جز دسته بندی جاروبرقی نیمه صنعتی قرار می گیرد و دارای یک موتور برای نظافت محیط می باشد. از این دستگاه عموما در محیط هایی که حدوداً ۲۰۰ متر مربع متراژ دارند استفاده میشود. زیرا مخازن این جاروبرقی محدود است.

جاروبرقی صنعتی چه کاربردی دارد؟

جارو برقی دو موتوره

جاروبرقی دو موتوره دارای دو موتور قوی با قابلیت مکش آب و خاک می باشد. جاروبرقی دو موتوره نسبت به جاروبرقی تک موتوره قدرت بیشتری داشته و همچنین مخزن بیشتری نسبت به نوع تک موتوره دارد. این نوع جاروبرقی را می توان به صورت تک موتوره نیز استفاده کرد. این دستگاه برای محیط هایی که حداکثر ۴۰۰ متر مربع متراژ دارند کاربرد دارد. از این دستگاه میتوان همزمان برای جمع آوری مایعات و گردوغبار استفاده کرد.

جارو برقی صنعتی سه موتوره

جاروبرقی سه موتوره با قدرت بسیار بالا امکان مکش همزمان مایعات و آلودگی های خشک را فراهم می کند. از آنجایی که این جاروبرقی خلا بیشتری در مخزن جاروبرقی ایجاد میکند، ظرفیت بیشتری نیز برای زباله ها و آلودگی ها دارد. جاروبرقی سه موتوره به منظور نظافت کارخانه های تولیدی و کارخانه های صنعتی استفاده می‌شود و گزینه بسیار مناسبی برای این گونه محیط ها است. از این وسیله میتوان محیط هایی که تا متراژ ۴۰۰ متر مربع متراژ دارند را نظافت و تمیز کرد.

نمونه های مختلف جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی‌های صنعتی، قوی ترین نوع جاروبرقی است که با توجه به میزان آلودگی و زباله ها طراحی شده است. با استفاده از این جاروبرقی‌ها میتوان همه آلودگی ها و زباله ها را در محیط های صنعتی تمیز کرد. جاروبرقی‌های صنعتی در مقایسه با جاروبرقی های خانگی مغایرت دارند و مکانیزم آن متفاوت است.