مه پاش صنعتی

آیا شما هم علاقه‌مند هستید بدانید که مه پاش صنعتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

آیا دوست دارید بدانید مزایای استفاده از مه پاش صنعتی چیست؟

پس با ما همراه باشید تا به معرفی کامل و جامع  مه پاش صنعتی، شما را با این دستگاه مدرن و پیشرفته و کاربردهای منحصر به فرد آن آشنا سازیم.

معرفی کامل مه پاش صنعتی

با آغاز تابستان و شروع فصل گرما، تلاش برای خنک سازی و مرطوب نگه داشتن فضا، یکی از درگیری های مهمی است که از مکان های خانگی و شخصی گرفته تا محیط های کاری و صنعتی را شامل می شود. زیرا هم انسان ها و هم انواع مختلفی از موجودات زنده، از گرما و تنش های ناشی از آن گریزان‌اند و احتیاج به خنک سازی و فضا و محیطی که در آن هستند دارند. بنابراین در این راستا تحقیقات بسیاری به عمل آمده است که مهم ترین و بهینه ترین آن ها که نتایج قابل ملاحظه ای به بار آورده است استفاده از سیستم های خنک کننده فضا به نام مه پاش های صنعتی می باشد.

مه پاش صنعتی
فروش انواع تجهیزات مه پاش

سیستم مه پاش صنعتی که با نام های سیستم رطوبت ساز و مه ساز صنعتی نیز مشهور است یک دستگاه بسیار مؤثر و کارآمد می باشد که در جهت خنک سازی و تأمین رطوبت مورد نیاز فضاهای مختلف به صورت کاملاً یکپارچه به کار برده می شود. این دستگاه یک ابزار جدید، ایده آل و کم هزینه است که علاوه بر خنک سازی مطلوب فضاهای بزرگ و یک پارچه نظیر سالن های صنعتی، در جهت کنترل و حذف بو برای مکان هایی که دارای بوی نامطبوع هستند استفاده می شود. از این سیستم به ویژه در شرایطی که امکان مختلف با مشکل بزرگ کمبود رطوبت و گرمای شدید در تابستان مواجه می شوند استفاده می شود. زیرا کاهش رطوبت و وجود گرمای شدید، نه تنها باعث کاهش شدید راندمان کاری و بروز مشکلات عدیده ای می شود بلکه موجبات افت کیفیت و مرغوبیت محصولات تولیدی را نیز به همراه دارد. به همین منظور امروزه استفاده از مه ساز صنعتی در فضاهای گوناگون به امری ضروری و مهم تبدیل شده است. معمولاً اساس کار این ابزار بر پایه تولید ذرات بسیار زیر آب در اندازه های تقریبی ۳ تا ۲۰ میکرون می باشد که آن ها را به کمک نازل های مه پاش به صورت کاملاً یکنواخت و یک دست به کل قسمت های محیط پخش می کند. ذرات آبی که توسط مه پاش صنعتی تولید می شوند و به موجب ریزی و سبکی بی نظیری که دارند در بالای سطح محیط و در هوا به حالت معلق درآمده و با جذب سریع گرمای موجود در فضا، باعث ایجاد رطوبت و خنک سازی آن می شود. لازم به ذکر است که این دستگاه مفید و مؤثر، هیچ گونه ردی از خیسی و نم بر روی سطح مورد نظر از خود باقی نمی گذارد.

اجزای تشکیل دهنده مه پاش صنعتی

به طور کلی در سیستم خنک کننده و رطوبت ساز مه پاش صنعتی، از اصل کاهش ناگهانی فشار، از یک فشار بالا به یک فشار پایین و بسیار کم در جهت ایجاد رطوبت مورد نیاز محیط استفاده می شود. انواع مدل های متنوع مه پاش صنعتی تولید شده، با به روز ترین تکنولوژی های دنیا همراه است که استفاده از امواج التراسونیک تولید بخار آب سرد نیز در آن ها ضروری می باشد. همچنین پیاده سازی مدل های مختلف و متعدد این محصول، با آخرین استانداردهای روز دنیا همراه است که با توانایی اتصال به انواع سیستم های اتوماسیون، علاوه بر افزایش میزان رطوبت مورد نیاز، دمای محیط را نیز به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. اجزای تشکیل دهنده مه پاش صنعتی و نحوه ی عملکرد آن ها به شرح زیر می باشد:

پمپ پیستونی فشار بالا: این پمپ مه پاش یکی از اجزای اصلی و لاینفک تشکیل دهنده مه پاش صنعتی به حساب می آید که در اندازه ها و فشارهای مختلف تولید و عرضه می شود.

پمپ مه پاش
پمپ مه پاش اوربیت

شیر تنظیم فشار: از این قطعه همان طور که از نامش پیدا است به منظور تنظیم فشار مورد نیاز و دبی خروجی پمپ مه پاش، متناسب با تعداد و اندازه های نازل ها استفاده می شود. شایان ذکر است که اندازه و درجه فشار شیر، با توجه به پروژه های مختلف متفاوت می باشد. استفاده از شیر تنظیم فشار در سیستم های مه پاش صنعتی، نه تنها میزان فشار ورودی به سیستم را تنظیم می کند بلکه از خرابی نازل مه پاش و سایر قسمت های این سیستم جلوگیری می نماید.

فیلتر آب: معمولاً فیلتر آب در مسیر ورودی پمپ مه پاش صنعتی تعبیه می شود تا از ورود ذرات جامد بسیار زیر موجود در آب به داخل سیستم جلوگیری شود. استفاده از فیلتر آب باعث دوام زیاد دستگاه می گردد.

شیلنگ های پرفشار: به طور کلی از شیلنگ های پرفشار به منظور رساندن آب پرفشار مورد نیاز نازل های مه پاش استفاده می گردد. انواع شیلنگ های استفاده شده در این سیستم عبارت اند از: شیلنگ های سیم دار تفلون، شیلنگ های لاستیکی یا شیلنگ های پلی آمید

نازل های مه پاش: نازل مه پاش به کار رفته در مه پاش صنعتی در اندازه های مختلفی تولید می شوند که از آن ها در جهت تبدیل آب پرفشار به ذرات بسیار ریز آب استفاده می شود. جنس این نازل ها، اغلب برنجی و استیل با سر سرامیکی یا استیل است.

سختی گیر: سختی گیر یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده مه پاش صنعتی است که عمدتا در مناطقی که میزان کیفیت آب پایین است و املاح زیای با آن ترکیب شده است استفاده می شود. استفاده از سختی گیر در مه پاش صنعتی باعث می شود تمامی املاح اضافی آب گرفته شده و از ته نشینی آن ها بر روی نازل های مه پاش جلوگیری شود.

نصب مه پاش خانگی اوربیت