رطوبت ساز

دستگاه رطوبت ساز همان بخار سرد و گرم میزان رطوبت فضا را بیشتر می کند و برای کسانی که پوست خشک یا مشکل تنفسی دارند مورد استفاده است.

در منزل و محل کار به روش‌های مختلف می توان از دستگاه رطوبت ساز استفاده کرد اما بهتر است بدانید که این دستگاه ریسک هم دارد.

در متن زیر خواهیم گفت مزایا استفاده از دستگاه رطوبت ساز چه می باشد و استفاده درست از دستگاه رطوبت ساز چگونه است و چه مراقبت هایی نیاز دارد.

برای اطلاع از قیمت تایمر آبیاری کلیک نمایید.

رطوبت و خشکی

خشکی هوا می تواند باعث شود رطوبت پوست کم شود و علامت های تنفسی با مرور زمان زیاد می‌شوند.  زیاد کردن رطوبت هوا با کمک رطوبت ساز باعث برطرف کردن این مشکلات می شود.

 موارد استفاده از سیستم رطوبت ساز

حساسیت چشم

خشکی پوست

خشکی سیستم تنفسی یا گلو

مبینا

آلرژی

خونریزی‌های بینی

سوره های با تکرار

سردرد و سرگیجه های سینوسی

خشکی و ترک خوردن لب ها

۶ مورد از کاربرد فواید سیستم رطوبت ساز و فایده استفاده از آن

بسیاری از افراد در ماه‌های تابستان که هوا خیلی گرم میباشد و در هوا آلرژن های بیشتر وجود دارد، دوچرخه مشکل های تنفسی می شوند.

استفاده از کولر و پنکه موجب گردش هوای خشک در فضا می شود همچنین کولرهای گازی موجب از بین رفتن هر گونه رطوبت در هوا می شود. در این زمان است که رطوبت ساز مفید واقع قرار میگیرد. اما بسیاری از افراد که در ماه‌های سرد سال  چه هوای سرد موجب خشکی سینه ها و ریه های آنها می شود ریه ها و بینی و لب های آن ها می شود  از بخور آب سرد استفاده می کنند علاوه بر آن بسیاری از سیستم های گرمایشی مرکزی موجب خشکی هوا می شود.

 فواید استفاده از دستگاه رطوبت ساز

جلوگیری از آنفولانزا

بعضی از مطالعه ها نشان می‌دهند دستگاه رطوبت ساز می‌تواند شانس ابتلا به آنفولانزا را کم کند. محققین بعد از وارد سازی ویروس آنفولانزا به هوا از راه سرفه های تصنعی متوجه شدند که سطح رطوبت هوای بیشتر از ۴۰ درصد به سرعت می تواند ذرات ویروس پراکنده در هوا را غیر فعال کرده و از عفونی کردن آنها کم کند.

تاثیر در سرفه ها:

هوای خشک می‌تواند باعث شود که شخص سرفه های بی فایده و خشک داشته باشد. زیاد کردن رطوبت به هوا موجب می شود رطوبت زیادتری وارد راه هوایی شود و سرفه ها بتوانند ترشح های زیادی و خلط را کم کنند و مسدود شدن حلق را از بین ببرند‌.

کم کردن خروپف:

اضافه کردن مقداری رطوبت به هوای فضا می تواند باعث کاهش خروپف شود. اگر رطوبت هوا کم باشد یا هوا خشک باشد راه های هوایی نرم و روان نمی توانند باشند چه باعث بیشتر شدن خروپف می شود. در نتیجه بهبود رطوبت به هوا با کمک دستگاه رطوبت ساز سرد در شب می تواند از این نظر مفید واقع شود.

نگهداری رطوبت مو و پوست

بعضی از افراد در فصل‌های سرد مثل زمستان دچار کم آبی پوست و لبها و مو می

شوند.

بسیاری از نوحه های سیستم های گرمایشی در منزل ها هوا را خشک می کند که باعث بیشتر شدن علائم می شود.

هوای خنک و خشک بیرون می‌تواند باعث شود پوست را خشک و حساس کند استفاده کردن از دستگاه رطوبت ساز برای زیاد کردن رطوبت هوای منزل می تواند ترک خوردن پوست او را تا حدی کم کند.

 کم کردن علائم آسم و حساسیت به کمک استفاده از مه پاش

درست استفاده کردن از دستگاه رطوبت ساز راه حل خوبی برای کم کردن علائم آسم و آلرژی می باشد. اشخاصی که سینوس ها یا راه‌های تنفس شان خشک می باشد بیشتر دچار واکنش های حساسی می شوند و سیستم رطوبت ساز می‌تواند مشکل آنها را کم کند.

دستگاه مفیدی برای منزل:

گیاهان رطوبت دوست که در منزل داریم با وجود رطوبت ساز سرحال تر و شاداب می شوند و مبلمان و کفپوش چوبی خانه نیز عمرشان زیاد خواهد شد.

رطوبت هوا می تواند از ترک خوردن کاغذ دیواری ها جلوگیری کند و الکتریسیته ساکن در محیط منزل به وجود نیاید. هوای مرطوب در مقایسه با هوای خشک احساس گرم تری دارد که برای کم کردن هزینه های گرمایش خانه مفید است.