روش های استفاده از پمپ کارواش صنعتی

پمپ کارواش صنعتی دستگاهی مختص کارواش و شستشو می باشد که به منظورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد. همان قدر که استفاده از این وسیله راحت است، برای به کار بردن آن نیز باید اطلاعات و آشنایی اولیه داشت. در حالت کلی استفاده از پمپ کارواش صنعتی بسیار راحت می باشد و همه می‌ توانند از وسیله استفاده کنند. پمپ کارواش وسیله ای نسبتاً خوش دست با کاربری آسان است که با توجه به استفاده ای که از آن می شود، باید وسیله را تنظیم کرد. پمپ های صنعتی با توجه به ساختار و تکنولوژی هایی که دارند، روش های استفاده متفاوت خواهند داشت.

نازل ها و امکانات بر روی پمپ کارواش صنعتی

اگر شما کاربرد هر کدام از نازل ها و امکاناتی که بر روی پمپ کارواش صنعتی وجود دارد را بدانید، این بدان معنی است که استفاده از پمپ کارواش را می دانید. هر پمپ صنعتی دارای چندین نازل می باشد، این نازل ها کارایی خاص خود را دارند. برای آن که با هم اشتباه گرفته نشوند، با رنگ های متفاوت مشخص می‌ شوند. با کمک هر یک از این نازل ها هم می توان درجه خروجی آب مورد استفاده را تغییر داد و هم آنکه امکان تغییر سطح مقطع و در نتیجه تغییر فشار آب خروجی برای شما وجود خواهد داشت.

با توجه به نوع پمپ صنعتی باید ابتدا سوخت آن را تامین کرد. سپس قطعات جانبی را به آن اتصال داده و وسیله آماده کار کردن شود. در هنگام استفاده نیز باید نکات زیر را بدانید.

نازل زردرنگ

نازل زرد رنگ بر روی دستگاه پمپ کارواش درجه آب را اندکی تغییر می دهد و ملایم می سازد. این نوع از نازل زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا آب را به گونه ای تنظیم می کند که در بسیاری از مواقع می توان از آن استفاده کرد.

نازل سفید رنگ

نازل سفید رنگ برای مواقعی که قرار است شما یک سطح صاف و نسبتاً معمولی را شستشو دهید، مورد استفاده خواهد بود. زاویه توسط این نازل تا ۴۰ درجه تغییر می کند.

نازل سبز رنگ

نازل سبز رنگ نازلی است که زاویه دستگاه را طوری تغییر می دهد که بین دو مورد فوق قرار گیرد.

نازل قرمز رنگ

نازل قرمز رنگ برای مواقع اضطراری است یعنی مواقعی که شما به فشار بیشتر و سطح مقطع کمتر آب خروجی نیاز دارید. وقتی دستگاه را با این نازل تنظیم می کنید، امکان زدودن تمامی رسوبات و آلودگی ها به راحتی وجود دارد. در نتیجه نازل قرمز رنگ زمانی به کار شما می آید که با یک سطح فوق العاده کثیف و سرسخت مواجه باشید.

شستشو با پمپ کارواش

کاربردهای پمپ کارواش صنعتی

استفاده از پمپ صنعتی در کارواش شستشوی ماشین فقط یک نمونه از کاربردهای این وسیله پر اهمیت می‌ باشد. پمپ کارواش صنعتی وسیله ای بسیار مورد توجه برای شستشوهای صنعتی می باشد؛ اما آن را در بخش خانگی هم می توان به کار برد. در حالت کلی از این وسیله با هدف شستشو و نظافت استفاده می‌ گردد؛ اما از آنجایی که وسیله قابل تنظیم میباشد، می‌ توان سطوحی که شستشوی آنها دشوار است را با کمک این وسیله به راحتی شست.

پمپ کارواش صنعتی در صنایع مرتبط به منظور جرم گیری و شستشوی دستگاه ها و لوازم مختلف استفاده می‌ شود. برای شستشوی سریع اماکن گوناگون مانند کف زمین و دیوارها نیز استفاده می شود. در حرفه ها و مشاغلی که با شستشو سر و کار دارند مانند کارواش اتومبیل ها، مبل شویی و غیره نیز از این وسیله استفاده می گردد. از پمپ کارواش صنعتی می توان برای از بین بردن آلودگی های فرو رفته در درزهای مختلف ساختمان هم استفاده کرد. چرا که سطح مقطع و زاویه آب توسط این وسیله قابل تغییر میباشد. با کمک این دستگاه، حتی بدون نیاز به شوینده هم می‌ توان به راحتی سطوح مختلف را شستشو داد.

نکات استفاده از وسیله

از مهمترین نکاتی که در هنگام استفاده از پمپ کارواش صنعتی باید در نظر شما باشد این است که فشار آب این وسیله بسیار زیاد است. در نتیجه نباید این آب به سمت اجسام و سطوح حساس و حتی سر و صورت افراد گرفته شود. همچنین هر مکانی قابل شستشو با این وسیله نیست. اگر از آن برای شستن سطوحی که دارای شن و سنگریزه می باشند، استفاده شود؛ این کار منجر به پرتاب سنگ ریزه ها می شود و خطر آفرین خواهد بود. در صورتی که از وسیله در داخل ساختمان استفاده می کنید، باید مراقب باشید که محل برخورد آب به سطح پرز برق و لوازم برقی نزدیک نباشد.

پمپ کارواش شستشو

نگهداری از پمپ کارواش صنعتی

اگرچه پمپ کارواش صنعتی وسیله ای بسیار قدرتمند می باشد؛ اما این وسیله نیز به مراقبت صحیح نیاز دارد. از برخورد وسایل سنگین به آن باید جلوگیری شود. وسیله نباید در معرض هوای بیرون و آلودگی ها قرار بگیرد. در زمان نگهداری وسیله بهتر است که مخزن سوخت آن را خالی کنید و یا آنکه وسیله را از برق بکشید. لوازم جانبی را هم بهتر است از بدنه اصلی پمپ جدا کنید.