معرفی جاروبرقی آب و خاک

جاروبرقی آب و خاک چیست ؟

جاروبرقی آب و خاک انتخابی ایده آل برای  تمیز کردن محیط هایی است که مملو از آلودگی های خشک و یا مرطوب می‌باشند و بهترین جایگزین، برای پاکسازی محیط های مختلف می باشد.

 این نوع جاروبرقی جزو دسته جاروبرقی های صنعتی محسوب می‌شوند که در بیمارستان ها، صنایع، کارخانجات، مراکز تجاری، مبل شویی ها، هتل ها و… به کار می‌روند‌. در واقع تفاوت اصلی جاروبرقی آب و خاک با سایر جارو برقی ها به این صورت است که قابلیت جمع آوری آلودگی های خشک و آلودگی های مایع به جز اسید ها را دارند، جذب مایعات بالایی دارند و مانع ایجاد گل و لای میشوند. در واقع این آلودگی ها هیچ آسیبی به موتور جاروبرقی  آب و خاک نمی‌رسانند.

طرز کار جاروبرقی آب و خاک

دانستن نحوه کارکرد مکنده آب و خاک برای افرادی که قصد خرید دارند، لازم است. بدین منظور بهترین کار، مطالعه دفترچه راهنمای جارو میباشد.

جاروبرقی آب و خاک انواع گوناگونی دارند و هر کدام از آنها بسته به قیمت و نیاز شما، کارایی متفاوتی دارند. اما به طور کلی، این نوع جارو برقی ها علاوه بر نازل، موتور، خرطوم و پمپ دارای دو مخزن جداگانه برای جذب مایعات و جامدات نیز می باشند و موتور و سایز قسمت های این جا و ها به طور کامل عایق بندی شده اند.

البته توجه داشته باشید، این بدین معنا نیست که از این جاروبرقی ها برای مصارف عادی نمی‌توان استفاده کرد. تنها تفاوت این جاروها در ساختارشان است و مکنده های آب و خاک یک مخزن پلاستیکی جداگانه برای جذب آب و مایعات هم دارند.

مانند تمامی جاروبرقی ها، آلودگی ها توسط  مکش به درون مخازن انتقال می یابند و موتور دستگاه مکنده تامین کننده این انرژی می‌باشد. اگر جاروبرقی شما مجهز به فیلتر کارتریجی باشد، برای جمع آوری آلودگی ها نیاز به سری های مختلف برای جداسازی مایعات و جامدات دارید. در غیر این صورت همه آلودگی ها می‌توانند توسط مکش همزمان جذب شوند و هیچ مشکلی ایجاد نکنند. البته به این نکته توجه کنید که پس از استفاده، مخازن جارو به خصوص مخازن مایعات را تخلیه کنید تا از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری شود. در عین حال این جارو برقی ها طراحی ایمن تری دارند و موتور قوی آنها باعث شده تا به ندرت نیاز به تعمیر پیدا کنند.

کاربرد جاروبرقی آب و خاک

همانگونه که پیش از این اشاره کردیم، جاروبرقی آب و خاک کاربردی مشابه جاروبرقی های معمولی دارد و تنها ساختار آن باعث شده تا کاربرد این مکنده، فراتر رود و توانایی جذب آلودگی های مایعات، گرد و غبار و تمامی  جامدات را داشته باشد.

این جارو برقی ها انواع مختلفی دارند و شما میتوانید با توجه به بودجه و نیاز خود مدل های مختلف را خریداری کنید. در واقع از این مکنده ها هم در مصارف عمومی و هم در مصارف صنعتی می‌توان بهره برد و تنها جایی که قابل استفاده نیستند، محیط هایی با آلودگی های قابل اشتعال و اسید ها میباشد.

معمولا جاروبرقی های آب و خاکی که برای مصارف خانگی خریداری می‌شوند، سایز کوچک تر و وزن سبک تری دارند.  به طور کلی موارد زیر از کاربرد های جاروبرقی آب و خاک می‌باشند.

  • پاکسازی آلودگی های مایع
  • از بین بردن گرد و غبار در صنایع مختلف از جمله صنایع تراشکاری ، چوب بری، آهن بری و…
  • قابلیت جذب مواد پودری مانند خاکستر در جهت تمیز کاری شومینه ها و…
  • قابلیت باز کردن راه آب به دلیل وجود مکش قوی و مخزن ضد آب
  • جذب قوی مایعات حتی در تخلیه‌ استخر های بادی
  • رفع آلودگی های درون لوله های نفتی در کارخانجات
  • جایگزین مناسب پمپ هوا
  • قابل استفاده در فرایند جداسازی مواد در صنایع
  • برف روبی و پاکسازی برف از سطوح

در خرید جاروبرقی‌های آب و خاک به چه نکاتی توجه کنیم؟

پیش از هر چیزی، در خرید جاروبرقی آب و خاک به نیاز خود توجه کنید. این جارو ها انواع مختلفی دارند که می‌توانند با توجه به نیازتان آنها را خریداری کنید .برای مثال اگر به قصد مصارف خانگی این جارو را خریداری میکنید، به سهولت استفاده آن توجه کنید. جارو برقی های خانگی معمولا سبک تر هستند و به نسبت جارو برقی های صنعتی مکش کمتری دارند. در مقابل جاروبرقی های صنعتی از ظرفیت مخزن بیشتری برخوردار هستند . به طور کلی در هنگام خرید به موارد زیر توجه کنید:

  • بررسی نیاز خود، در نظر گرفتن سرمایه و کارایی لازم
  • فیلتراسیون قدرتمند جارو