مه پاش صنعتی

در این مقاله به مقایسه مه پاش صنعتی و مه پاش های خانگی می پردازیم.

دو نوع مه پاش خانگی داریم مه پاش خانگی با الکترو پمپ و مه پاش خانگی بدون الکترو پمپ که در اینجا در مورد هر کدوم توضیحات لازم رو ارائه می دهیم.

مه پاش خانگی بدون الکتروپمپ بیشتر در فضاهایی استفاده میشود که گیاهان فراوان و خانگی وجود دارد برای ایجاد و فراهم کردن رطوبت مورد نیاز گیاهان و دارای قطرات درشت و قدرت تحمل کمتر از ۳۰ بار و فشار آب را دارد.

در حالی که اسپری های شیشه شوی با قدرت ۲ بار محلول را اسپری می کنند این نوع مه پاش ها با نصب راحت که دارند یکی از محصولات پر طرفدار بشمار می رود بصورتی که شلنگ مخصوص مه پاش مستقیم به شیر آب متصل میشود و آب بعلت قانون  کشش سطحی با سرعت خود را به نازل ها می رساند و در نازل ها قطرات آب به  قطره های ریزتر آب تبدیل میشوند .

در این نوع از مه پاش  از چند قطعه به نام  نازل و اتصالات نازل تشکیل شده است مانند پایه نازل و ته خط و چند متر شلنگ برای نصب روی دیوار روی این پایه ها استفاده می شود.

A.     مه پاش خانگی با الکتروپمپ

این نوع مه پاش برای بالکن ها ،تراس  ،  حیاط ،فضاهای با نور گیری مناسب، آلاچیق ها ،باغچه استفاده میشود چون الکتروپمپ باعث میشود آب با سرعت بالاتری از نازل ها خارج شود که این خود به تبدیل شدن قطرات آب به ذرات ریز تر کمک می کند و محیط اطراف را  مطبوع تر و دلچسب تر می کنند مه پاش های خانگی اصلا حس خیس شدگی نمی دهند حس شادابی و مرطوب بودن رو به محیط القا می کند و از دمای محیط می کاهد .

و فصل تابستان که گرما طاقت فرسای و نفس گیر  میشود مه پاش خانگی با الکتروپمپ گزینه ی مناسب تری از مه پاش خانگی بدون الکتروپمپ می باشد .

در این نوع   از مه پاش ها به خاطر وجود الکتروپمپ آب با فشار بالاتری به سمت نازل ها هدایت می شود و این امر خود باعث می شود قطرات آب به پو درهای ریز آب تعطیل بشود و حس مطبوع تر رو ایجاد میکنند.

مه پاش صنعتی و ویژگی های آن ها

مه پاش های صنعتی به خاطر وجود دستگاه‌های بزرگ و موتورهای  قوی که حدود ۳۰۰۰ وات توان مصرفی دارند وآب را با فشار بالاتری از مه پاش های خانگی به سمت نازل ها می فرستد و از شلنگ های  بزرگی به اسم پلی آمید که می توانند تا سقف ۲۰۰ با را تحمل کنند و جنس های مانند برنج یا پلاستیک تشکیل شده اند .

از این مه پاش های صنعتی  در فضاهای با مقیاس بزرگتر همچون آبمیوه گیری ها،  رستوران ها (برای ایجاد احساس بهتر و خنک کنندگی)، کارخانه ها ، گلخانه های بزرگ در معادن ،کارخانه های سیمان (برای کنترل گرد و غبار )حتی در ساختمان های امروزی برای جلوگیری از خطرات  آتش سوزی استفاده می شود.

در خیلی از زمین های کشاورزی به عنوان سم پاش هم مورد استفاده قرار میگیرید.

یا برای مشاغلی همچون پرورش قارچ که وجود رطوبت یکی از رکن های واجب میباشد هم مورد توجه قرار میگیرد.

مه پاش صنعتی خنک کنندگی وسیع و پر سرعت است پاک کننده بسیار مناسب هوا در متراژ بالا ،دفع حشرات و بوی نامطبوع محیط رطوبت سازی قدرتمند محیط ،عمر بسیار طولانی و بادوام و در نهایت سیستمی قدرتمند با عملکرد بالا از ویژگی های مه پاش صنعتی می باشد.

B.     قیمت محصولات مه پاش خانگی و صنعتی

تمام آنچه که بالا گفته شد تفاوتها و شباهت مه پاش های خانگی و صنعتی بود شباهت شان این است که هر دو برای خنک کردن و کاهش دمای محیط استفاده می شود  .

تفاوت آن ها تمام صحبت ها و مطالب بالا جزو تفاوت این دو مه پاش میباشد ولی هر دو در جای خود بسیار کارآمد و مفید است نمی توان گفت که خانگی بهتر است یا صنعتی هر کدام از آن ها برای مصارف خاصی استفاده می شود که وجودش لازم و پر اهمیت است.

 

قیمت های مختلفی در بازار موجود است ولی یکی از مطمئن ترین قیمت ها برای شرکت آب نیرو است که می توانیم این محصولات را با خیالی آسوده تهیه کرد.