نازل مه پاش صنعتی

نازل مه پاش صنعتی چیست؟

به یکی از قطعات اصلی که در سیستم های مه پاش به کار رفته و عمل اسپری کردن قطرات ریز آب در فضای اطراف را انجام می دهد، نازل مه پاش صنعتی گفته می شود. جنس بدنه این نوع نازل ها معمولا از برنج یا استیل است و  جنس روزنه های تعبیه شده بر روی آن ها سرامیکی می باشد. این نوع نازل ها با توجه به کارکردی که در سیستم های تولید مه دارند، باید بر طبق استاندارد های صنعتی طراحی و ساخته شوند، اگر طراحی آن ها طبق اصول استاندارد صورت نگیرد با کار کردن آن ها در طی مدت زمان طولانی ، منافذ بسته شده و از کار افتاده و بی مصرف می شوند. بهتر است برای بهره وری بالاتر و مقرون به صرفه بودن از نازل هایی با برند معتبر و دارای استاندارد استفاده نمائید.

نازل مه پاش صنعتی

مشخصات فنی نازل مه پاش صنعتی:

از مه پاش های نازلی معمولاً در مکان‌ هایی مانند: رستورانها، گلخانه، سالن های پرورش قارچ و یا ویلا استفاده می کنند. جنس نازل مه پاش  صنعتی از برنج یا استیل می باشد و سری روزنه های آن از جنس سرامیک یا استیل است و با توجه به استانداردهای جهانی در برند های معتبر طراحی و تولید می شوند. این نوع نازل ها با توجه به جنس به کار رفته در آن ها، از مقاومت بالایی در برابر فشار آب و تابش نور خورشید برخوردار هستند.

نازل مه پاش صنعتی از جنس استیل، یکی از بهترین ها در انواع نازل ها محسوب می شود، که ضد چکه بوده  و همچنین از عمر بیشتر و طولانی تر و کیفیت بهتری بهره‌ مند هستند و قیمت آن نسبت به دیگر نازل ها کمی بالا تر است. اما از قابلیت ‌های خوب آن می‌ توان به مقاومت بالای این جنس از نازل ها در مقابل زنگ زدگی اشاره کرد و همچنین می ‌توانند قطرات ریز آب را تا شعاع بیشتری اسپری کنند. در این گونه نازل ها بهتر است از نوعی صافی استفاده کنید تا از مسدود شدن روزنه های آن جلوگیری کند.

سایزبندی نازل مه پاش صنعتی

 از دیگر مشخصات فنی نازل مه پاش صنعتی می ‌توان به سایز و اندازه خروجی نازل ها اشاره کرد. این نوع نازل ها از نظر سایز بندی در چند گروه تقسیم بندی می شوند. سایز بندی بر حسب سری نازل ها صورت می گیرد. هرچه ریز تر باشند، قطرات آب خارج شده از سری، شکل پودری تری داشته و میزان خیسی سطح به وسیله این قطرات کمتر می شود. البته  این مشکل هم در ریز و کوچک بودن سری  نازل ها وجود دارد که، امکان گرفتن منافذ این سایز بیشتر از بقیه سایز ها خواهد بود و در جهت رفع این گونه مشکلات بهتر است از فیلتر در آنها استفاده شود.

از دیگر روش های رفع این مشکل، انجام دادن سرویس های دوره ای بر روی آنها است که از بسته شدن سری نازل ها جلوگیری کرده و باعث افزایش طول عمر مصرفی آنها می شود. نازل هایی با منافذ ریز تر از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کنند. در هنگام خرید نازل مه پاش صنعتی به مشخصات فنی آن دقت کنید تا بتوانید محصولی که دارای استاندارد و کیفیت است، تهیه کنید.

نازل مه پاش صنعتی

عملکرد نازل مه پاش صنعتی در سیستم مه پاش:

نازل مه پاش صنعتی وظیفه اسپری کردن قطرات آب در فضا را به عهده دارد. زمانی که آب با فشار بالا از لوله های مه پاش عبور می کند و به نازل ها می رسد ، نازل ها به وسیله روزنه های ریزی که بر روی آن ها تعبیه شده ، آب را به قطرات ریز تبدیل کرده و در هوای محیط اسپری می کنند. هر چقدر اندازه این روزنه ها کوچک تر باشد، ریزی قطرات آب نیز بیشتر خواهد شد.

در نتیجه ی اسپری کردن قطرات آب ، گرمای هوا با این قطرات برخورد کرده و جذب آن ها می شوند و عمل تبادل دما بین قطرات آب و هوای محیط انجام می شود و طی این فرآیند فضای اطراف خنک و مرطوب می گردد. از این نوع سیستم می توان در محیط ها و سالن هایی که نیاز به ایجاد خنکی و رطوبت در فصول گرم سال دارند مانند: سالن های پرورش جوجه های گوشتی ،گاو داری ها،
گلخانه ها، رستوران ها، ویلاها و… استفاده کرد.

نازل مه پاش صنعتی

مشکلات گرفتگی نازل مه پاش صنعتی:

از مشکلاتی که گاهی مصرف کنندگان بعد از مدتی استفاده از سیستم های مه پاش پس از نصب و راه اندازی با آن مواجه می شوند، گرفتگی نازل های آن است. که این مشکل بر اثر وجود املاح و مواد رسوباتی که درون آب است  به وجود می آید و با ته نشین شدن  این رسوبات بر روی منافذ  و سوراخ های نازل ، باعث گرفتگی و کیپ شدن آن ها می شوند. و به دنبال آن از کار افتادگی نازل ها و عدم تامین رطوبت محیطی  و نارضایتی مشتری را به همراه دارد . بهتر است در زمان نصب این گونه نازل ها از فیلتر های مخصوص رسوب گیری در این سیستم ها استفاده کرده و یا اینکه مخزن این گونه سیستم ها را به آب تصفیه شده و بدون املاح وصل کنید .