معرفی ویژگی ها و کاربردهای پمپ کارواش برتولینی

پمپ کارواش برتولینی

پمپ کارواش برتولینی یکی از بهترین انواع پمپ به منظور استفاده در کارواش می باشد. برند برتولینی در سال ۱۹۱۸ و در کشور ایتالیا فعالیت خود را در زمینه تولید تجهیزات کشاورزی آغاز کرد. پمپ های کارواش تولید شده توسط برند برتولینی از لحاظ مدل و نوع طراحی با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع شرکت برتولینی همواره در تلاش است تا محصولات جدید و با کیفیت بالایی را طراحی و تولید کند.

برند برتولینی سابقه بالایی در تولید پمپ های کارواش دارد. شرکت برتولینی دارای اعتبار بالایی در بازارهای بین المللی است و با تمرکز بالا بر روی محصولات خود توانسته انواع پمپ های کارواش بزرگ و کوچک را در بازار عرضه کند.

مزایا و ویژگی های پمپ های برتولینی

در انتخاب و خرید پمپ کارواش برتولینی بایستی به این نکته توجه کرد که شرکت برتولینی اولین برندی است که سعی کرده تا مشکلات مربوط به پمپ های کارواش مانند قیمت بالا، صدای زیاد، وزن سنگین و… را برطرف نماید.

پمپ برتولینی دارای فشار بالایی بوده و برای شستشوی اتومبیل، قطعات صنعتی و… نیاز به زمان کمی دارد. بنابراین فشار بالا، باعث سرعت در عملیات شستشو شده و در نتیجه منجر به کاهش هزینه می¬گردد. همچنین فشار بالای پمپ سبب می شود تا در مصرف آب نیز صرفه جویی شود.

علاوه بر این طراحی پمپ برتولینی به گونه ای است که همه قطعات آن به صورت هماهنگ با یکدیگر کار می کنند. این هماهنگی باعث می¬شود تا پمپ عملکرد روانی داشته و قطعات، استهلاک کمتری را متحمل شوند. همچنین این ویژگی باعث استفاده بهینه در مصرف سوخت شده و تعمیر و تعویض قطعات به حداقل می رسد.

پمپ کارواش برتولینی در بازارهای بین المللی و همچنین بازار ایران شناخته شده بوده و دارای نمایندگی های بسیاری است. بنابراین در صورت نیاز به سرویس و یا تعمیر قطعات، دسترسی به تعمیرکاران این برند پمپ کارواش، بسیار آسان است.

پمپ کارواش برتولینی

انواع پمپ کارواش برتولینی

انواع پمپ کارواش برتولینی از نظر نوع کارکرد، کوپله، میزان فشار و مدل تقسیم بندی می شوند. پمپ های برتولینی از نظر نوع عملکرد دارای انواع پیستونی و دیافراگمی می باشد. از نظر نوع کوپله نیز این نوع پمپ های کارواش دارای دو نوع پمپ کوپله مستقیم و پمپ کوپله شاسی شده، است. کمپانی برتولینی در تولید انواع پمپ کارواش خود، از تکنولوژی های پیشرفته و استانداردهای بین المللی استفاده می نماید.

پمپ کارواش پیستونی نسبت به نوع دیافراگمی کاربرد بیشتری دارد. نوع پیستونی پمپ برتولینی در سری های مختلفی تولید و عرضه می شود. از انواع مدل های پمپ پیستونی می توان به سری های CA، RA، WM، TM و… اشاره کرد. شرکت برتولینی هر ساله سری جدیدی از پمپ های پیستونی را تولید و عرضه می کند. هر سری از این محصول با قابلیت ها و کیفیت بالاتری رونمایی می گردد.

انواع پمپ کارواش برتولینی از نظر میزان فشار نیز قابل تقسیم بندی می باشد. پمپ های برتولینی ۱۱۰ بار، ۲۰۰ بار، ۳۰۰ بار، ۴۰۰ بار و… از انواع پمپ های کارواش بوده که هر کدام از نظر نوع کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع هر کاربردی، نیاز به میزان مشخصی از فشار دارد و هرچه میزان فشار پمپ افزایش یابد، ابعاد آن بزرگتر می گردد.

کاربرد پمپ‌های کارواش برتولینی

از پمپ کارواش برتولینی می توان در انواع صنایع مانند صنایع شیمیایی، مواد غذایی، برش سرامیک و سنگ، صنایع گاز و… استفاده نمود. همچنین این پمپ کارواش به عنوان بهترین نوع، در راه اندازی انواع کارواش های خانگی و صنعتی شناخته می شود.

پمپ برتولینی به عنوان بهترین محصول برای شستشوی قطعات صنعتی مختلف محسوب می شود. برای از بین بردن گرد و غبار از روی دستگاه ها و قطعات صنعتی می توان از این پمپ کارواش استفاده کرد. نماشویی یکی دیگر از کاربردهای مهم این نوع پمپ است. شستشوی ساختمان های بلند نیاز به یک سیستم قوی دارد. این پمپ می تواند در کوتاه ترین زمان، با فشار بالا و هزینه بسیار کم، انواع ساختمان ها را تمیز و عاری از گردوغبار نماید.

کاربرد پمپ های کارواش برتولینی

پمپ برتولینی را می توان در صنعت کشاورزی و به منظور سمپاشی و سیستم انتقال آب به کار برد. عملیات سمپاشی با استفاده از این پمپ با سرعت بالا و به آسانی انجام می گیرد. همچنین این پمپ زمان آبیاری را کاهش می دهد.

اجزای تشکیل دهنده پمپ

پمپ کارواش برتولینی از قطعات و اجزای مختلفی تولید می شود که هر کدام وظیفه خاصی در عملکرد پمپ برعهده دارند. این قطعات شامل میله پلانجر فولادی، شفت فولادی یکپارچه، پیستون سرامیکی با بازدهی بسیار بالا، بلبرینگ با کیفیت و شیر سر برنجی و یک طرفه که تحمل فشار بالایی دارد، می شوند.

پمپ برتولینی در بخش هایی مانند پیستون داخلی و بدنه از موادی مثل استیل ضد زنگ، برنز و آلیاژهای ضد خوردگی ساخته می شود. در واقع یکی از معایب دیگر برندهای تولید کننده پمپ کارواش، استهلاک بالای قطعات آن به دلیل استفاده از آلیاژهای فلزی بی کیفیت و نامرغوب می باشد، چرا که انتقال آب و یا ایجاد فشار بالای آب در پمپ های کارواش باعث مشکل در قطعات پرکاربرد می شود. در پمپ برتولینی به دلیل استفاده از آلیاژهای باکیفیت تا مدت ها پس از استفاده، نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات وجود ندارد.