پمپ صنعتی برتولینی

پمپ صنعتی برتولینی یکی از پمپ های ارائه شده به وسیله شرکت برتولینی است. این پمپ که با نام پمپ کارواش برتولینی نیز شناخته می‌ شود با اتصال به یک موتور، دستگاه کارواش صنعتی را تشکیل می‌ دهد. این پمپ از نوع پمپ های پیستونی است و از نظر مشخصاتی چون توان مصرفی، دبی و فشار تنوع زیادی دارد.

پمپ صنعتی برتولینی

مشخصات فنی پمپ صنعتی برتولینی

پمپ صنعتی برتولینی به دلیل کاربردهای متنوع با مشخصات مختلف تولید می شود. می توان گفت این پمپ به طور ویژه برای استفاده در محیط های صنعتی طراحی شده، از این رو از نظر کیفیت بدنه و قطعات بسیار مقاوم است. فشار خروجی اغلب پمپ های صنعتی برتولینی در محدوده ۱۱۰ تا ۴۶۰ بار قرار دارد. همچنین دبی این پمپ ها در حدود ۴ الی ۱۲۰ لیتر در دقیقه است. این پمپ ها از نظر توان مصرفی تنوع زیادی دارند. توان مورد نیاز برخی از این پمپ ها ۴، ۵، ۵/۵، ۱۴، ۱۵، ۲۰، ۲۸ یا ۴۸ HP و تعداد دور موتور این پمپ نیز با توجه به نوع مدل این قطعات در حدود ۴۵۰ تا ۳۴۵۰ واحد متغیر است.

انواع پمپ صنعتی برتولینی

انواع این پمپ ها به دلیل کاربردهای متنوع در مدل های مختلف تولید می شوند. این پمپ ها را می توانیم به شکل های مختلف دسته بندی کنیم. برای نمونه بر اساس مدل، پمپ های برتولینی به مدل‌ های سری TM ،CA ، RA و… تقسیم می شوند. همچنین می‌ توانیم این پمپ ها را از نظر مشخصات فنی در گروه های مختلف قرار دهیم. این پمپ ۲۰۰ بار که به عنوان یکی از پرکاربردترین پمپ های صنعتی شناخته می شود، یکی از نمونه هایی است که می توانیم در این جا مورد اشاره قرار دهیم.

این پمپ خود در مدل‌ های گوناگون طراحی و ارائه می‌ شود. پمپ صنعتی TML1520B با فشار خروجی ۲۰۰ و دبی ۱۵، توان مصرفی ۵.۷  HP و پمپ صنعتی TML2020B با فشار خروجی ۲۰۰، دبی ۲۰ و توان مصرفی ۱۰ HP دو نمونه از انواع پمپ صنعتی ۲۰۰ بار هستند که هریک از عملکردهای متفاوتی برخوردارند. به همین ترتیب دیگر مدل‌ های پمپ صنعتی برتولینی در مشخصات و ویژگی های مختلف طراحی و تولید می شوند.

پمپ صنعتی برتولینی

کاربردهای پمپ صنعتی برتولینی

کاربردهای این پمپ ها موارد متعددی را شامل می شود، ولی به طور کلی این نوع پمپ غالبا در فعالیت‌ های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در کارواش ها با استفاده از پمپ های صنعتی برتولینی آب پرفشار مورد نیاز برای شستشوی خودروها تامین می شود. این کار کمک زیادی به کاهش هزینه‌ ها و بهبود کیفیت خدمات کارواش می کند. پمپ های پرقدرت برتولینی به بهترین شکل ممکن فشار و حجم آب خروجی مورد نیاز را تامین کرده و به بهبود و تسریع شستشو کمک می‌ کنند.

اما بسیاری از موارد استفاده از پمپ کارواش برتولینی به کاربرد این قطعه در صنایع تولیدی اختصاص می‌ یابد. این پمپ ها نقش مهمی در صنایع گوناگون ایفا می کنند. در صنایع غذایی، نفت گاز پتروشیمی، معدن، تولید و فرآوری مواد شیمیایی، تولید موزاییک و سرامیک و بسیاری دیگر از صنایع به شکل های مختلف از پمپ های صنعتی استفاده می شود. برای نمونه در صنایع مختلف از پمپ های صنعتی برای رفع گرد و غبار و آلودگی ماشین آلات، دیگ ها، مخازن و… استفاده می شود. همچنین در بسیاری از صنایع تولیدی، مرحله شستشوی محصولات، قطعات و اجزای تولید شده با کمک پمپ های صنعتی صورت می گیرد.

پمپ صنعتی برتولینی

مزایای پمپ صنعتی برتولینی

پمپ صنعتی برتولینی یک پمپ صنعتی مقاوم با کارایی بسیار بالاست. طول عمر بالا و عملکرد مناسب از جمله مزیت های بارز انواع این پمپ به شمار می‌ رود. اگر بخواهیم به طور مختصر از مزایای این پمپ ها صحبت کنیم، می‌ توانیم به این موارد اشاره نماییم:

  • طول عمر بالا. به طور معمول این پمپ ها به دلیل برخورداری از بدنه محکم و قطعات باکیفیت طول عمر بالایی دارند.
  • عملکرد مناسب. طراحی حرفه ای پمپ های برتولینی موجب شده این پمپ ها از کارایی بالایی برخوردار باشند.
  • تنوع. این پمپ ها از نظر مشخصات فنی بسیار متنوع هستند. همین امر موجب شده دست خریداران در انتخاب و خرید آنها باز باشد.
  • سهولت استفاده. طراحی پمپ های برتولینی به گونه‌ ای است که می‌ توان به راحتی از آنها استفاده کرد.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی. انواع این پمپ ها از نظر مصرف بهینه انرژی عملکرد مناسبی از خود نشان می‌ دهند.
  • دسترسی آسان به قطعات. این پمپ ها به دلیل استهلاک پایین نیاز چندانی به تعویض قطعات ندارند. با این حال در صورت لزوم، قطعات و لوازم جانبی این پمپ ها به راحتی در دسترس می باشد.

خرید پمپ صنعتی برتولینی

پمپ صنعتی برتولینی در دسته کالاهای صنعتی پرکاربرد و پرفروش جای دارد. به همین دلیل امروزه می‌ توانیم شاهد فروش این قطعه صنعتی در اشکال مختلف باشیم. طبیعتا بهترین روش برای خرید پمپ صنعتی برتولینی مراجعه به فروشندگان معتبر محصولات صنعتی است. اغلب شرکت های فروش معتبر، خدماتی چون مشاوره های فروش را برای رفاه حال مشتریان خود در نظر می‌ گیرند. این امکان به خریداران کمک می کند تا با آگاهی لازم نسبت به انتخاب و خرید این پمپ اقدام نمایند.