موتور پمپ کارواش برتولینی

 با پمپ کارواش برتولینی بیشتر آشنا شوید

پمپ کارواش برتولینی  از شناخته شده ترین پمپ‌های موجود در بازار است. یکی از جدیدترین دستگاه‌های این مجموعه، که به خاطر نیروی زیادی که در پمپاژ آب دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این پمپ‌ها از پرکاربردترین محصولات کمپانی برتولینی است که توانسته عملیات نظافت مخصوصا در صنایع حساس را به خوبی انجام دهد. در نتیجه تاثیر بسیار زیادی در افزایش سرعت و رشد صنایع مختلف داشته است.

پمپ کارواش به خاطر قابلیت ‌های فراوان بسیار مورد توجه است و در مکان‌هایی که به شستشو به آب نیاز دارد بسیار سودمند خواهد بود.  محصولات فوق با طراحی و ویژگی‌های خاص، بیش از دیگر دستگاه‌های مشابه موجود در بازار متقاضی دارد. وجود تجهیزات جانبی که به پمپ مورد نظر نصب می‌شود کارایی آن را دو چندان می‌کند. به طوری که می‌توان با اضافه کردن لانس و گرم کن به نظافت مکان‌هایی پرداخت که دسترسی برای تمیز کردن ندارند. بدین ترتیب با کمک فشار زیاد آب می‌توان آلودگی‌های روغنی، رسوبات باقی مانده در تجهیزات صنعتی را به راحتی پاک کرد.

معرفی انواع پمپ کارواش برتولینی

انواع پمپ‌ کارواش برتولینی دارای دو دسته کلی به شرح زیر است.

  1. پمپ‌ کارواش پیستونی

  2. پمپ کارواش دیافراگمی

پمپ کارواش پیستونی نیز خود در مدل‌های مختلفی تولید و توزیع می شود که شامل موارد زیر است.

  • پمپ کارواش سری CA
  • پمپ کارواش سری RA
  • پمپ کارواش سری TM
  • پمپ کارواش سری WM

اغلب مدل‌ پمپ کارواش برتولینی در ایران کوپله می‌شود. از نظر نوع کوبله نیز به دو نوع تقسیم می‌شود:

  • پمپ‌های کوپله شده مستقیم
  • پمپ‌های کوپله شاسی شده

پمپ کارواش برتولینی ابعاد بسیار کوچک دارد

چگونگی کارکرد پمپ‌های کارواش برتولینی

صنایع مختلفی وجود دارد که لازمه کار آنها مصرف آب است. این آب به وسیله پمپ‌های مخصوص با فشار زیاد تامین می‌شد که مشکلات خاص خود را داشت. به عنوان مثال بسیار بزرگ و جاگیر بودند و صدای زیادی تولید می‌کردند و از لحاظ مصرف انرژی نیز در رده پرمصرف قرار داشتند. کمپانی برتولینی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی به طراحی پمپ‌های کارواش در ابعاد کوچکتر و صدای کمتر توانست انقلابی در بازار پمپ‌های آب ایجاد کند.

همچنین از لحاظ مصرف انرژی نیز در پایین‌ترین رده قرار دارند. اما چیزی که باعث استفاده همگانی از پمپ‌های کارواش برتولینی شده است، پمپاژ آب با فشار زیاد است که مانع از مصرف زیاد آب می‌شود. در صنایع بزرگ این صرفه جویی از لحاظ هزینه‌ای بسیار چشمگیر خواهد بود.

ویژگی‌های انواع پمپ کارواش برتولینی

مهمترین ویژگی که در جدیدترین مدل‌ پمپ‌ کارواش برتولینی مشاهده می‌شود صدای بسیار کم آن است. سیاست کمپانی برتولینی بر پایه طراحی و تولید محصولاتی است که مصرف انرژی بسیار پایین دارند و در عین حال بسیار کم صدا هستند. از دیگر ویژگی‌های این پمپ‌ها حجم کمتر موتور به همراه افزایش نیرو و توان است. افزایش فشار بار در این مدل پمپ‌ها منجر به صرفه جویی در مصرف آب می‌شود که در مکان‌هایی مانند کارواش بسیار مقرون به صرفه است. انواع پمپ‌های کارواش مجهز به فشار شکن و پیچ تنظیم روغن است. این تجهیزات موجب می‌شود که از دستگاه در مکان‌هایی نظیر کارواش‌های سنتی و مدرن و سایر سیستم‌های شستشو به خوبی استفاده شود. اما سایر ویژگی‌های این پمپ‌ها شامل موارد زیر است.

  • قطعات یدکی آن در بازار موجود است.
  • طول عمر موتور زیاد است.
  • راندمان بسیار بالایی دارد.
  • کاربردی بدون ارتعاش و روان دارد.
  • قابلیت سفارشی سازی محصول را دارد.

معرفی قطعات جانبی پمپ کارواش برتولینی

سیستم آب گرم کن

برای شستشوی سطوح که روغنی است نیاز به استفاده از آب گرم می‌شود. از آنجایی که پمپ‌ کارواش برتولینی آب سرد را پمپاژ می‌کند به وسیله‌ای احتیاج است که بتوان آب را گرم کرد. در چنین شرایطی از  سیستم گرم کن آب استفاده می‌شود که آن را به پمپ وصل کرده و آب را به صورت مجزا گرم می‌کند. علت اینکه آب را به صورت مجزا گرم می‌کند جلوگیری از آسیب به پمپ است.

لانس و نازل

لانس‌های موجود شامل دو نوع مستقیم و قطع کن است. چنانچه موتورهای کلاچ دار را انتخاب کرده‌اید بهترین گزینه استفاده لانس های قطع کن است.

شیلنگ

از آنجایی که پمپ ‌کارواش برتولینی، فشار آب را با شدت بیشتری پرتاب می‌کند به شیلنگی نیاز است که تحمل این فشار را داشته باشد. شیلنگ‌هایی که برای این مدل پمپ‌ها موجود است شامل شیلنگ معمولی و شیلنگ دو لایه سیمی است که نوع دوم مقاومت بیشتری دارد.