کارواش صنعتی چیست؟

کارواش صنعتی وسیله ای حائز اهمیت در دنیای امروزی می باشد که به منظور شستشو مورد استفاده قرار می گیرد. مکانیزم هر کارواش صنعتی به این صورت است که آب را در دماهای مختلف با فشار زیاد به سطح مورد نظر برخورد می دهد. همین عملکرد دستگاه باعث گشته تا زمان شستن بسیار کاهش یابد و کیفیت کار بالا برود. به دلیل ساختار مرغوبی که این وسایل دارند، استفاده از آنها توانسته است جایگزین هرگونه متد شستشوی قدیمی شود، به طوری که در حال حاضر بسیار شاهد استفاده از آن در بخش های صنعتی و خانگی هستیم.

کارواش‌های صنعتی تولید شده است تا شستشوی لوازم و دستگاه هایی که از عهده انسان خارج است توسط آن سریعتر و آسان تر صورت پذیرد. ساختار و عملکرد خوب هر کارواش صنعتی اجازه می دهد تا تمامی سطوحی که نیاز به شستشو دارند با استفاده از آن کاملا تمیز و از هر گونه رسوب و آلودگی زدوده شوند.

امروزه با مدل های زیادی از انواع کارواش‌های صنعتی که “پمپ کارواش” هم نامیده می شوند روبرو هستیم. نیاز بالایی که به انواع کارواش صنعتی وجود دارد منجر به تولید متنوع آنها گشته است. بحث کارواش فقط به شست و شوی خودرو و سطح زمین و موارد مشابه ختم نمی شود، بلکه هر جا دستگاه و وسیله ای در حال کار باشد، به کارواش هم نیاز خواهد بود. کارواش در مواقع شست و شو مورد نیاز است و استفاده به موقع از آن مزایای زیادی به همراه دارد. اصلی ترین ماده ای که در کارواشها مورد نیاز می باشد، آب است؛ اما اغلب اوقات نیاز است آب دمای بالا داشته باشد.

پمپ کارواش صنعتی

وسیله ای بسیار کاربردی در صنعت به شمار می آید. وجود این وسیله مهم منجر گشته امروزه یک حرفه بسیار مهم برای سرویس دهی در زمینه شست و شوی لوازم مختلف به وجود آید. این پمپ ها نه فقط در کارواش خودرو بلکه در مواقع ضروری دیگر هم مورد نیاز هستند.

انواع پمپ کارواش از نظر ظرفیت، میزان فشار، شکل ظاهری وسیله، چگونگی عملکرد و..‌. منحصر به فرد تولید می شوند. اصول عملکرد کارواش های صنعتی تقریبا مشابه می باشد، به همین دلیل است که همه ی این لوازم در یک دسته قرار می گیرند و همگی به عنوان نوعی پمپ شناخته می شوند.

کارواش ها را به صورت کلی در دو بخش خانگی و صنعتی می توان استفاده کرد. نوع خانگی این لوازم کم فشار تر هستند و برای کارهای جزئی تر مورد استفاده می باشند. در صورتی که نوع صنعتی آنها توان کاری بیشتری دارند.

کارواش

پمپ کارواش صنعتی قسمت اصلی هر کارواش می باشد. برای آنکه بتوان این لوازم را استفاده کرد، به وسایل جانبی و تکمیلی هم نیاز می باشد.

انواع کارواش

نیاز روز افزون بشر به انواع کارواش صنعتی منجر گشته تا در حال حاضر با انواع زیادی از آنها روبرو باشیم. اگرچه تمام کارواشها سازوکار مشترکی دارند؛ اما استفاده از آنها به شکل های متفاوت سبب دسته بندی آنها نیز گشته است. برای شستشوی خودرو شخصی، کف سالن، دیوارها و… می توان به سراغ نوع خانگی آنها رفت. در عین حال انواع کارواش صنعتی گزینه های کارآمدتری برای بخش‌های صنعتی هستند.

انواع کارواش صنعتی در حالت کلی در دو نوع سانتریفیوژی و جابجایی مثبت قابل دسته بندی می باشند. هر کدام از این دو نوع خود انواع بیشتری از پمپ ها را شامل می شوند.

معمولا مدل های پمپ سانتریفیوژ در انواع زیر خلاصه می شوند:

۱٫ پمپ لجن کش

۲٫ پمپ کف کش

۳٫ پمپ چند طبقه

۴٫ پمپ خود مکش

۵٫ پمپ افقی

۶٫ پمپ عمودی

۷٫ پمپ آب و فاضلاب

البته باید بدانید که نمونه های بیشتری از مدلهای سانتریفیوژی در بازارها موجود است و موارد فوق رایج تر هستند.

انواع پمپ جابجایی مثبت نیز نمونه های زیر را تشکیل می دهند:

۱٫ پیستونی

۲٫ دنده ای

۳٫ دیافراگمی

۴٫ مگنتی

۵٫ شیمیایی

۶٫ پریتالتیک

۷٫ لوب پمپ

۸٫ دوزینگ

۹٫ پمپ بشکه کش

۱۰٫ منو پمپ

و…

با توجه به تنوع بسیار زیادی که برای انواع پمپ صنعتی وجود دارد، باید بدانید که عملکرد و در نتیجه کاربرد آنها نیز فرق می کند.

خرید کارواش صنعتی

پیش از این به انواع کارواش صنعتی اشاره شد و می دانیم که این لوازم مدلهای زیادی را شامل می شوند. کارواش صنعتی به عنوان یک وسیله کار اصلی در بسیاری از مشاغل همواره مورد نیاز است. برای خرید این وسیله باید آگاهانه عمل کرد و در خصوص آنها باید اطلاعات کافی داشت. لازم است کارواش های صنعتی از طریق نمایندگی های فروش اصلی آنها و با راهنمایی های کادر فروش عرضه شوند.

اگر می خواهید انتخاب و خرید کارواش صنعتی مورد نیاز خود را به صورت تخصصی انجام دهید و انتخابی کاملا مطمئن داشته باشید، خرید از طریق این مجموعه به شما توصیه می شود. پمپ های کاربردی که از بهترین عملکرد برخوردار می باشند، در این مجموعه عرضه می گردند، بنابراین شما نیز از خرید خود رضایت کامل خواهید داشت.