آبپاش مخفی زمین فوتبال

در این مقاله به موضوع آبپاش مخفی زمین فوتبال میپردازیم

مقدمه 

با توجه به اینکه محیط های ورزشی و فضاهای سبز گسترش یافته اند، کابرد آبپاش های مخفی شونده نیز افزایش یافته است.

همانطور که مشخص است هر محیط دارای فضای سبز نیازمند آبیاری می باشد و باعث سرزندگی و زیبایی آن می شود. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که زمین های چمن به این وسیعی چگونه بدون اثری از تجهیزات و به راحتی آبیاری می شوند.

در این مطلب قصد داریم آبپاش های مخفی شونده را بررسی کنیم.

برای اشنایی بیشتر با آبپاش هانتر کلیک نمایید.

نحوه ی کار با آن ها :

برای شناخت بهتر از این محصولات نیاز به آشنایی به نحوه استفاده از آن ها به شکل عملی می باشد تا در زمان خرید با توجه به نیازهای خود قدام کند.

طرز کار آبپاش مخفی شونده :

آبپاش های مخفی شونده بسیار مناسب تر از تجهیزاتی هستند که در زمان های قدیم برای آبیاری محیط ها بزرگ استفاده می شدند و می توانند جایگزین مناسبی برای آن ها باشند.

با توجه به اسم آن ها این مدل از آبپاش ها به شکل فیزیکی در بین چمن ها مخفی می شوند و هیچ اثری از آن ها به صورت فیزیکی مشاهده نمی شود

و در زمان آبیاری با توجه به یک محدوده ای که در نظر گرفته شده است بالا می آیند و سپس بعد از اتمام آبیاری به داخل چمن یا محیط سبز فرو رفته می شوند.

در آن از یک نوع نازل استفاده می شود تا در زمان استفاده با فشاری که به آن وارد مشود تا ارتفاعی بالا آید.

طرز کار آبپاش مخفی شونده

 

مزیت استفاده از آبپاش مخفی زمین فوتبال:

خواهیم دید که هزینه ها کم می شود.

عدم نگرانی از آبیاری مناسب و به موقع که تمامی قسمت های چمن آبیاری شوند.

عدم استفاده از نیروی انسانی و کاهش خطا انسانی و کاهش مشکلاتی از جمله مشکلات کیفی و زمانی

با توجه به مزایای آبپاش های مخفی شونده باعث شده که در قسمت های مختلف از آن ها استفاده بشود.

یکی از مزایای آن این است که باعث شده تا هزینه هایی که مربوط به آبیاری می شوند، کاهش یابند.

و همچنین نیروهای انسانی کاهش یابند و خطاهای انسانی نیز کاهش می یابند و هزینه ها بهتر مدیریت می شوند.

از دیگر مزایای آبپاش مخفی شونده این است که زمان کاهش می یابد و سرعت آبیاری محیط مدنظر افزایش می یابد.

و همچنین باعث زیبایی محیط می شوند. با توجه به اینکه هیچ اثر فیزیکی از آن ها مشاهده نمی شود و چمن یکدست دیده می شود باعث زیبایی هرچه بیشتر محیط می شوند و پایداری بیشتری دارند زیرا در آبپاشی به روش قدیمی تجهیزات در سطح زمین حضور داشتند و آسیب های بسیاری به آن ها وارد می شد.

همین امر باعث کاهش میزان قابل توجهی ازیخ زدگی آب در داخل لوله ها می شود. از دیگر مزایای آبپاش مخفی شونده می توان به این اشاره کرد که می توانیم شعاع آن را تغییر دهیم تا به آسانی محدوده ای که آبیاری می شود را تغییر دهیم.

انواع آن ها :

آبپاش های مخفی شونده توسط برند ها و کشور های مختلف تولید می شوند. یکی از مهم ترین شرکت های تولید کننده آبپاش های مخفی شونده، برند هانتر می باشد.

یک برند خارجی می باشد. و می توان به قیمت و ویژگی خاص آن ها اشاره نمود. آبپاش های مخفی شونده بسیاری به صورت داخلی با قیمت کمتری تولید می شوند که برد کمتری را شامل می شوند.

  آبپاش مخفی شونده مخصوص زمین فوتبال :

به دلیل مهم بودن میزان کیفیت رویش و یکنواخت بودن زمین های چمن در استادیو های فوتبال باعث گردیده تا شرکت های مختلفی در این زمینه به جهت آبیاری اتوماتیک از یکدیگر پیشی بگیرند.

به دلیل حساسیتی که زمین ها چمن فوتبال در آبیاری دارند و همچنین به دلیل مهم بودن کیفیت چمن فوتبال، مهندسین برای هرچه دقت بیشتر آبیاری و برای صرفه جویی آب در آبیاری چمن فوتبال، استفاده از سیستم های اتوماتیک را برای آبیاری پیشنهاد می کنند.

برای آبیاری زمین چمن فوتبال به صورت سیستم های اتوماتیک، نیاز به کنترلر با قدرت پشتیبانی برای حداقل ۱۲ ایستگاه و شیرهای برقی (۱۲ شیربرقی) می باشد.

با رعایت کردن یکسری استانداردهای لازم می توان از کیفیت چمن مورد نظر و داشتن یکنواختی مناسب آن اظمینان حاصل کرد.