تایمر آبیاری اوربیت Orbit

تجهیزات آبیاری قطره ای

تایمر آبیاری اوربیت آمریکا – تایمر آبیاری هوشمند – تایمر آبیاری اوربیت ۴۰۱ – تایمر آبیاری اوربیت دو خروجی – تایمر آبیاری اوربیت ۵۰۱ – تایمر آبیاری اوربیت تک خروجی –  تایمر آبیاری – تایمر آبیاری اتومات – قیمت تایمر آبیاری اوربیت – تایمر آبیاری orbit – تایمر آبیاری خانگی اوربیت مدل ۴۰۱ – تایمر آبیاری قطره ای اوربیت – قیمت تایمر آبیاری خانگی اوربیت

انواع تایمر آبیاری اوربیت

تایمر آبیاری اوربیت یکی از محصولات نوآورانه و کارگشا در زمینه آبیاری مکانیزه و علمی باغ، مزرعه، فضای سبز شخصی و … است. با استفاده از انواع تایمر آبیاری دیگر نگران آبیاری نامنظم گیاهان خود نباشید. همچنین با استفاده از این دستگاه، در مواقعی که به سفر میرویم، از آبیاری منظم گیاهان خود مطمئن هستیم.

تایمر آبیاری اوربیت

آشنایی با شرکت اوربیت:

تایمر آبیاری اوربیت یکی از نام های شناخته شده در حوزه تجهیزات باغبانی، کشاورزی، گلخانه داری و نگهداری از فضای سبز و پرورش گیاهان در منزل است. بسیاری از افرادی که به تجهیز باغ یا فضای سبز خانگی خود می پردازند، حتماً با این نام آشنا بوده و یا از تایمر آبیاری اوربیت استفاده می نمایند. یکی از ویژگی های شاخص انواع کمپانی اوربیت ، کیفیت بالای این محصولات است. با توجه به اینکه تایمر آبیاری جزو آن دسته از تجهیزات باغبانی و پرورش گیاهان خانگی است که برای مدت طولانی و در محیط بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد، لازم است هم جنس بدنه و هم مدارات داخلی و قطعات مکانیکی آن ، توان کار در مدت زمان طولانی و تحت فشار زیاد را داشته باشند. شرکت اوربیت، به عنوان یک شرکت با سابقه در این زمینه، تمامی دانش و تجربه خود را به کار گرفته است تا با تولید محصولاتی با کیفیت، رضایت خاطر مشتریان خود را جلب نماید. دفتر اصلی شرکت اوربیت، در کشور آمریکا واقع شده است، اما این شرکت معتبر، برای گسترش تولیدات خود، کارخانجات پیشرفته ای در دو کشور چین و تایوان دایر نموده است. انواع تایمر آبیاری اوربیت، در این دو کشور تحت لیسانس کمپانی مادر و با نظارت کامل کارشناسان کنترل کیفیت آن، تولید می شود.

ضرورت استفاده از تجهیزات جدید آبیاری مکانیزه:

همه ما از نگهداری و بودن در کنار طبیعت لذت می بریم. احداث فضای سبز خصوصی، گلخانه، باغ و باغچه به عنوان یک تفریح سالم و روح بخش، مستلزم بهره بردن از تجهیزات مکانیزه است، تا بتوانیم علاوه بر اخذ بهترین نتیجه، با خیالی آسوده از این کار لذت ببریم. همچنین اگر به صورت حرفه ای در حال کشاورزی، باغداری، گلخانه داری و … هستیم، بدون شک نیاز به تجهیزات آبیاری قطره ای، مه پاش، تایمر های آبیاری اتومات، نشان­گر های دما و رطوبت محیط، تهویه و تجهیزات سرمایش یا گرمایش گلخانه و … برای افزایش راندمان گلخانه یا زمین زراعی و باغ خود هستیم. یکی از مشکلاتی که همواره باغداران یا کشاورزان با آن مواجه اند، بر هم خوردن برنامه منظم آبیاری گیاهان است، به خصوص در فصول گرم سال یا مقاطع زمانی حساس، مانند زمانی که گیاهان در حال گرده پاشی و تشکیل میوه هستند یا زمانی که در مقطع نزدیک به برداشت محصول، باید به صورت منظم زمین را آبیاری کنیم تا محصول پر بار تری برداشت نماییم، استفاده از انواع تایمر آبیاری، برای کنترل برنامه آبیاری مزرعه و باغ ضروری است. همچنین می توان از این تجهیزات در کنترل برنامه آبدهی به فضای سبز ورزشی، مانند انواع زمین چمن بهره برد.

استفاده از تایمر آبیاری اوربیت نگهداری از گیاهان را بهتر و آسان تر می نماید.

تایمر آبیاری اوربیت

اهمیت استفاده از تایمر آبیاری چیست؟

تایمر آبیاری یکی از تجهیزات کاربردی برای نگهداری اصولی و بهینه فضای سبز است. با استفاده از انواع تایمر آبیاری اتومات یا تایمر آبیاری دیجیتال می توان هزینه های نگهداری از باغ، مزرعه، فضای سبز خانگی و حتی گیاهان آپارتمانی را کاهش داد و از طراوت و زیبایی گیاهان شاداب خود لذت برد. مهم ترین مزایای استفاده از تایمر آبیاری به شرح ذیل است.

  • کاهش هدر رفت و صرفه جویی در مصرف آب: آب، ارزشمند ترین مایع هستی است. امروزه با افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش نیاز به آب، جهت استفاده در مصارف شهری و خانگی، صنعتی، کشاورزی و … منابع آبی با محدودیت گسترده مواجه شده اند. لذا مهندسین فعال در این حوزه، به دنبال یافتن راه­کار هایی برای استفاده بهینه از منابع محدود موجود هستند. جالب است بدانید در کشور ما، بیشترین هدر رفت آب، مربوط به بخش کشاورزی است. لذا استفاده ار تجهیزات آبیاری اتوماتیک و پیشرفته، باعث جلوگیری از هدر رفت حجم وسیعی از آب در مزارع می شود. یکی از تجهیزات مهمی که در زمینه صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی به کار گرفته می شود، تایمر آبیاری است. تایمر آبیاری با اتصال به موقع و به میزان کافی آب، مانع از هدر رفت آن در باقی ساعات و یا باز ماندن بیش از حد ورودی های آب به باغ، مزرعه یا فضای سبز شده و از این طریق نقش مهمی در صرفه جویی در مصرف آب بازی می کند.
  • آسودگی خاطر از آبیاری منظم گیاهان: آیا تا به حال، دغدغه اینکه “چه کسی گلدان های نازنین مرا آب می دهد، وقتی در سفر هستم؟!” را داشته اید؟! اگر پاسخ شما مثبت است، پس حتماً به فکر یک تایمرآبیاری اتومات یا تایمر آبیاری آنالوگ باشید. علاوه بر مواقعی که به خاطر پیش­آمد های ناگهانی مجبور به انجام مسافرت های ناگهانی هستیم، اغلب به خاطر فشردگی برنامه های کاری، ممکن است از آبیاری منظم گیاهان خود غافل شویم. با تهیه و نصب انواع تایمر آبیاری اوربیت دیگر نگران این موضوع نخواهیم بود، زیرا تایمر آبیاری اوربیت با دارا بودن برنامه های آبیاری منظم، در نهایت دقت، آبیاری گیاهان ما را در منزل، باغ یا مزرعه کنترل می نماید. انواع تایمر آبیاری اتومات، با دارا بودن برنامه های آبدهی متنوع به گیاهان، برای این منظور طراحی و ساخته شده اند. می توان برنامه آبیاری مورد نظر را، با توجه به نوع گیاهان و میزان نیاز آبی آنان و مدت زمانی که در سفر هستیم تنظیم کرد. در حالی که در سفر هستیم، گیاهان دوست داشتنی ما به طور منظم آبیاری شده و وقفه ای در رشد و نگهداری از آنها بوجود نمی آید.
  • افزایش بازدهی محصولات باغی و زراعی: گیاهان و فضای سبز، به عنوان موجوداتی زنده، نیاز به مراقبت دائم دارند. عوامل مختلفی مانند نور کافی، دمای مناسب، خاک خوب و البته مهم تر از همه، آب با کیفیت و آبیاری منظم، از مهم ترین عوامل دخیل در بهبود عملکرد مزرعه و برداشت محصولاتی با کیفیت هستند. با نصب تایمر آبیاری اوربیت و کنترل برنامه آبیاری مزرعه یا فضای سبز خود، موجب افزایش بازدهی محصولات باغی و زراعی خود و در نتیجه کسب درآمد بیشتر شوید. این مسئله به خصوص در زمانی که گیاهان در ابتدای شد یا زمان لقاح و گرده افشانی هستند برای رشد آنان ضروی است. از طرفی، تشکیل میوه یا دانه بستن در نباتات، در روز های پایانی رشد آنها و درست، قبل از برداشت، با دریافت منظم و کافی آب رابطه مستقیم دارد.
  • کاهش هزینه های نگهداری از فضای سبز: یکی از زمان­بر ترین و پرهزینه ترین بخش از نگهداری فضای سبز، باغ و مزرعه، آبیاری آن است. در روش های سنتی نیاز به استخدام و بکار­گیری چند نفر نیروی کار در این رابطه داریم که این مسئله هزینه های زیادی را به دنبال دارد. اما با استفاده از سیستم های نوین آبیاری و بکار­گیری انواع تایمر آبیاری اوربیت می توان کنترل آبیاری مزرعه، باغ و فضای سبز را در اختیار گرفت و با صرف هزینه های به مراتب کمتر، موفق به انجام این کار شد. می توان با لوله کشی زمین یا باغ و پیاده نمودن یک سیستم آبیاری مکانیزه قطره ای یا بارانی مدرن، با استفاده ار انواع تجهیزات به روز مانند مه پاش، تایمر آبیاری و … وظیفه آبیاری مزرعه یا باغ و فضای سبز را به دوش این سیستم گذاشت و با خیال آسوده به سایر امور مربوط به مزرعه پرداخت.

انواع تایمر آبیاری اوربیت کدام است؟

شرکت اوربیت طیف وسیعی از محصولات مرتبط با کنترل آبیاری و تجهیزات وابسته، تولید می نماید. انواع تایمر آبیاری اوربیت ، مه پاش ها، لوله و اتصالات مربوط به تجهیزات آبیاری و … بخشی از تولیدات این شرکت بزرگ هستند. تایمر های آبیاری اوربیت، گروه محبوب و پر فروشی از سبد محصولات شرکت اوربیت را تشکیل می دهند. این تایمر ها، به دو گروه تایمر آبیاری اوربیت از نوع دیجیتال و تایمر آبیاری اوربیت از نوع آنالوگ تقسیم می شوند. ویژگی عمده تایمر آبیاری اوربیت از نوع آنالوگ، شروع دستی آبیاری است. این تایمر به صورت خودکار و بعد از گذشت مدت زمانی مشخص که توسط ما تعیین می شود (مثلاً ۴۵ دقیقه) به صورت خودکار، با قطع جریان آب، موجب اتمام آبیاری می شود. مزیت تایمر های آنالوگ، عدم نیاز به استفاده از باطری، سادگی ساخت و قیمت کمتر نسبت به مدل دیجیتال است. ایراد این سری از دستگاه ها نیز، عدم تکرار خودکار برنامه آبیاری و شروع خودکار آبیاری است. برای حل این دو مشکل، می توان از تایمر آبیاری اوربیت از نوع دیجیتال استفاده کرد. این تایمر ها، برنامه خور هستند و شروع و پایان زمان آبیاری را به صورت خودکار کنترل می کنند. دو مدل پر طرفدار از تایمر های آبیاری اوربیت، مدل ۴۰۱ و ۵۰۱ هستند که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

معرفی دو مدل از محصولات پر­طرفدار شرکت اوربیت در این زمینه:

تایمر آبیاری اوربیت مدل ۴۰۱

تایمر آبیاری اوربیت

تایمر آبیاری اوربیت مدل ۴۰۱ ساخت کشور چین است. این دستگاه تحت لیسانس کمپانی اصلی اوربیت در آمریکا کمپانی اوربیت، تولید می شود. تایمر آبیاری اوربیت مدل ۴۰۱ نیاز به دو عدد باطری قلمی داشته و دارای شیر برقی داخلی است. این دستگاه، فشار کاری نیم تا ۶ بار را تحمل نموده و تنها، قابلیت اتصال به شیر آب را دارد. عدم امکان اتصال به مخزن، یکی از محدودیت های این تایمر است. سایز ورودی و خروجی تایمر آبیاری اوربیت مدل ۴۰۱ ، ۳٫۴ اینچ بوده و تا دمای ۴۰ درجه سانتی گراد را تحمل می نماید. تایمر آبیاری اوربیت مدل ۴۰۱ دارای توری اول خط است و می تواند از یک دقیقه ال ۲۴۰ دقیقه و در فواصل زمانی ۶ ساعت تا یک هفته، عملیات آبیاری را انجام دهد. رابط کاربری آسان، دکمه های خوانا و راحتی بکارگیری، از ویژگی های عمده تایمر آبیاری اوربیت مدل ۴۰۱ است. یکی از خصوصیت های بارز محصولات اوربیت، اتصالات استاندارد آن است. این اتصالات از هدر رفت آب با چکه کردن یا ورود آب به دستگاه و خراب شدن آن جلوگیری می نماید. همچنین بدنه این سری از دستگاه های اوربیت کاملاً ضد آب بوده و در برابر رطوبت، تغییرات دمایی، نور خورشید و … کاملاً مقاوم است. این مسئله باعث افزایش طول عمر دستگاه شده و آسودگی خاطر از در اختیار داشتن یک تایمر آبیاری کارآمد به مدت طولانی، با یک بار تهیه این محصول می شود.

تایمر آبیاری اوربیت مدل ۵۰۱

تایمر آبیاری اوربیت 501
تایمر آبیاری اوربیت دو خروجی مدل ۵۰۱

 

تایمر آبیاری اوربیت مدل ۵۰۱ نیز مصولی مشابه مدل ۴۰۱ است، با این تفاوت که دارای دو خروجی است. تایمر آبیاری اوربیت مدل ۵۰۱ ساخت کشور چین است تحت لاییسنس اوربیت آمریکا کمپانی اوربیت و با دارا بودن دو خروجی، قابلیت برنامه دهی و تنظیم روی دو ایستگاه را دارد. تغییر بین ایستگاه یک و دو، تنها با فشردن یک دکمه امکان پذیر است. برق مصرفی شیر برقی داخلی تایمر آبیاری اوربیت مدل ۵۰۱ از دو عدد باطری قلمی تامین می شود. سایز لوله های ورودی و خروجی به تایمر آبیاری اوربیت مدل ۵۰۱، ۳٫۴ اینچ است که این دستگاه را به شیر آب متصل می نماید و لوله های خروجی را به سمت مزرعه، باغ یا فضای سبز هدایت می کند. وجود توری استیل اول خط، مانع از ورود هرگونه املاح و رسوبات و … به داخل دستگاه و در نتیجه آسیب رساندن به آن می شود. تایمر آبیاری اوربیت مدل ۵۰۱ در فاصله زمانی ۶ ساعته تا یک هفته، قابلیت آبیاری یک تا ۲۴۰ دقیقه ای را دارا است. از ویژگی های بارز تایمر آبیاری اوربیت مدل ۵۰۱ می توان به قابلیت تنظیم برنامه های متفاوت روی دو ایستگاه و تکرار برنامه آبدهی اشاره نمود. تنظیم تایمر آبیاری اوربیت مدل ۵۰۱، پس از نصب بسیار آسان بوده و به راحتی می توان از آن استفاده نمود.

آموزش نحوه استفاده از تایمر های آبیاری اتومات اوربیت (مدل ۴۰۱ و ۵۰۱):

استفاده از این دو مدل تایمر آبیاری، بسیار ساده و آسان است. هر دو مدل این دستگاه ها دارای یک دایره مدرج هستند که بوسیله آن می­توان برنامه آبیاری را تنظیم نمود. ابتدا دستگاه را با قرار دادن دو باطری قلمی معمولی آماده به کار می نماییم. جالب است بدانید به دلیل طراحی بهینه تجهیزات برقی این دو مدل از تایمر های آبیاری اوربیت، طول عمر باطری ها چیزی بین ۴ تا ۶ ماه خواهد بود. پس با خیال راحت می توان برنامه آبیاری را به این دستگاه سپرد. سپس اتصالات دستگاه به شیر آب و شیلنگ آب خروجی را وصل می کنیم. پس از روشن نمودن دستگاه، دایره مدرج را روی set clock قرار داده و ساعت محلی دقیق را تنظیم می کنیم. در مرحله بعدی با قرار دادن درجه روی start time ساعت شروع آبیاری در شبانه روز را مشخص می کنیم. با چرخاندن دایره و قرار دادن آن روی how long  مدت زمان آبیاری را مشخص می کنیم، (مثلاً ۱۵ دقیقه و … )، با قرار دادن دایره روی how often، می توان تکرار این برنامه را مشخص کنیم. برای مثال می توانیم تکرار برنامه آبیاری را بصورت روزانه، دو روز یکبار و … مشخص کنیم. با قرار دادن دایره مدرج روی off، دستگاه خاموش می شود و اگر درجه را روی auto  قرار دهیم، برنامه به صورت خودکار تکرار می شود. از ویژگی های بارز این دستگاه، قابلیت توقف برنامه آبیاری در زمان بارش باران است. با فشرده دکمه + در حالتی که درجه دایره دستگاه روی auto قرار دارد، می توان برنامه آبیاری را به تاخیر انداخت. کمپانی اوربیت

هنگام استفاده از تایمر آبیاری اوربیت رعایت چه نکاتی ضرورت دارد؟

تایمر آبیاری

انتخاب تایمر آبیاری مناسب: انواع مختلفی از تایمر آبیاری با قابلیت های گوناگون و با ظرفیت های متفاوت در بازار عرضه شده است. برای اخذ بهترین نتیجه از تایمر آبیاری با کمترین هزینه، لازم است مدل متناسب با نیاز خود را تهیه نمایید. برای این منظور، لازم است قبل تهیه تایمر آبیاری، ضمن مشورت با کارشناس فضای سبز، اطلاعاتی از قبیل مساحت فضای سبز یا مزرعه، تعداد درختان باغ یا تعداد گلدان های گلخانه را در اختیار وی بگذاریم، تا با انجام محاسبات لازم، تعداد و مدل تایمر آبیاری مورد نیاز را در اختیار ما بگذارد.

  • تهیه تایمر آبیاری از تامین کنندگان معتبر: با توجه به افزایش روز افزون استفاده از انواع تایمر آبیاری، متاسفانه برخی از افراد سودجو، با سوء استفاده از این نیاز و استقبال، با تولید محصولات تقلبی، مشابه نمونه های اصلی یا با واردات برند های متفرقه، اقدام به فروش این کالای بی کیفیت به خریداران نموده و علاوه بر ضرر های مالی، باعث وارد آوردن آسیب به باغ، گلخانه یا فضای سبز شما، با ایجاد تنش آبی برای گیاهان می شوند. لذا توصیه می شود همواره تجهیزات آبیاری از این دست را از طریق فروشندگان معتبر که محصولات فروخته شده ضمانت می نمایند، تهیه نمایید. انواع تایمر آبیاری اوربیت با کیفیت بالا همیشه توسط فروشندگان معتبر عرضه و توصیه می شود.
  • نصب تایمر آبیاری توسط کارشناس مجرب: در صورتی که با نصب تایمر های آبیاری آشنایی ندارید، یا ابزار و وقت کافی برای این کار را در اختیار ندارید، توصیه می کنیم، جهت نصب انواع تایمر آبیاری اوربیت و سایر تایمر های آبیاری و تجهیزات مشابه، حتماً از یک کارشناس مجرب کمک بگیرید.
  • بازدید های دوره ای و اطمینان از صحت عملکرد دستگاه: با توجه به کارکرد طولانی مدت این دستگاه ها، در فضای باز و تحت تغییرات دمایی بالا از یک سو و فشار مداوم آب در ورودی و بخش های درونی انواع تایمر آبیاری، لازم است به صورت منظم این دستگاه ها مورد بازدید قرار گرفته و در صورت نیاز، اتصالات آن محکم شده، باتری آن تعویض گردیده و وجود هرگونه نشتی در ورودی یا خروجی آن، کنترل شود.
  • عدم استفاده از تایمر در دمای زیر صفر: یخ­زدگی آب درون لوله ها و بخش های درونی دستگاه، می تواند به آن آسیب وارد کند. لذا همیشه در فصول سرد سال و زمانی که آب منجمد می شود، تایمر آبیاری را از مدار خارج نمایید. همچنین توصیه می شود در صورت امکان، یک محفظه برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب و تغییرات دمایی بالا، برای تایمر آبیاری تهیه شود.
محصولات پر بازدید اخیر
برندهای ویژه
آخرین خبرها مشاهده خبرهای بیشتر
اخبار معرفی الکتروموتور های گوانگلو و راهنمای خرید آنها
معرفی الکتروموتور های گوانگلو و راهنمای خرید آنها
سه‌شنبه 5 مارس 2024
دسته‌بندی نشده راهنمایی در خرید گیربکس شافت مستقیم ارزان قیمت
راهنمایی در خرید گیربکس شافت مستقیم ارزان قیمت
پنج‌شنبه 29 فوریه 2024
اخبار بررسی لیست مشخصات گیربکس حلزونی چینی
بررسی لیست مشخصات گیربکس حلزونی چینی
شنبه 24 فوریه 2024
اخبار خرید اینترنتی گیربکس صنعتی
خرید اینترنتی گیربکس صنعتی
دوشنبه 19 فوریه 2024
اخبار راهنمای خرید الکتروموتور
راهنمای خرید الکتروموتور
چهارشنبه 14 فوریه 2024
اخبار راهنمای خرید گیربکس ایلماز-نکاتی که از پرداخت هزینه‌ اضافه جلوگیری می‌کنند
راهنمای خرید گیربکس ایلماز-نکاتی که از پرداخت هزینه‌ اضافه جلوگیری می‌کنند
جمعه 9 فوریه 2024
اخبار کسب راهنمایی در خرید گیربکس حلزونی چینی
کسب راهنمایی در خرید گیربکس حلزونی چینی
یکشنبه 4 فوریه 2024
اخبار پلاک چیست؟ آموزش پلاک خوانی موتورهای تکفاز و سه فاز
پلاک چیست؟ آموزش پلاک خوانی موتورهای تکفاز و سه فاز
سه‌شنبه 30 ژانویه 2024
اخبار خرید الکتروموتور موتوژن
خرید الکتروموتور موتوژن
پنج‌شنبه 25 ژانویه 2024
اخبار راهنمای خرید الکتروموتور الکتروژن
راهنمای خرید الکتروموتور الکتروژن
شنبه 20 ژانویه 2024