بررسی انواع تایمر آبیاری ارزان

قیمت تجهیزات آبیاری قطره ای

بررسی انواع تایمر آبیاری ارزان

تایمر آبیاری ارزان وسیله ای بسیار پرکاربرد مقرون به صرفه و ضروری در عرصه آبیاری می باشد. البته کیفیت هم آیتمی از ارزانی می باشد. البته قابل توجه هست که ممکن هست مشتری تایمری ارزان قیمت بخواهد به دلایل ذیل که البته بسیار مهم هست مثلا: کارکرد کم – کارکرد کوتاه مدت – در جایی تایمر استفاده می شود که احتمال خرابی یا دزدیده شدن داشته باشد و ….. پس خرید یک تایمر ازران قیمت حتما حائز اهمیت فراوانی می باشد. 

همانطور که می دانید گیاهان برای رشد و بقا به آب و خاک و مواد غذایی مناسب نیاز دارند. آبیاری مناسب و به موقع گیاهان، مهم ترین عامل رشد و تکثیر آن ها می باشد. بدیهی است که اگر آب لازم به گل و گیاه نرسد، گیاهان خشک می شوند. از طرفی اگر آبیاری فراوان و بیش از حد صورت پذیرد، دچار پوسیدگی می شوند. در قدیم افرادی برای آبیاری باغ و زمین ها به کار گرفته می شدند. طبق مساحت زمین نیروی کار استخدام می شد. هرچه قدر زمین های کشاورزی بزرگتر می بود، افراد بیشتر و آبیاری در مدت زمان بیشتر صورت می گرفت. امروزه با پیشرفت علم و فناوری خصوصاً در زمینه باغداری و کشاورزی، دیگر نیازی به نیروی کار و ابزارآلات سنگین و وقت بر نیست. سیستم آبیاری هوشمند با تایمر آبیاری ارزان امروزه نیاز خیلی از باغداران و کشاورزان را برطرف کرده است.

تایمر آبیاری بهکو
تایمر آبیاری بهکو تک خروجی

حال اجزای تشکیل دهنده ی یک سیستم آبیاری هوشمند و اتوماتیک را بررسی می کنیم.

  • تایمر آبیاری

تایمر آبیاری مرکز اصلی یک سیستم آبیاری اتوماتیک است. تمامی دستورات و فرمان های آبیاری در یک سیستم هوشمند توسط تایمر آبیاری صورت می گیرد. این وسیله به شیر آب متصل می شود. با تنظیم کردن برنامه آبیاری برای این تایمر می توان آبیاری را به صورت اتوماتیک و آسان انجام داد. منبع تغذیه این تایمر، باطری می باشد و در ابعادی کوچک تولید شده است. نصب و راه اندازی این تایمر بسیار ساده و آسان بوده و احتیاج به مهارت و دانش خاصی ندارد.

اجزا تایمر آبیاری ارزان

تایمر آبیاری ارزان از ۵ قسمت تشکیل شده است.

  • بخش الکترونیکی
  • شیر آب
  • جاباتری
  • بدنه
  • دکمه

بدیهی است که هرچه این اجزا به کار رفته در تایمر آبیاری از جنس و کیفیت بالاتری برخوردار باشد، این سیستم هوشمندانه و با اطمینان تر عمل خواهد کرد. معمولاً تایمر های با کیفیت و معتبر به گونه ای طراحی شده اند که در برابر سرما و یخ زدگی و گرما و تابش نور خورشید مقاوم بوده و همچنین ضد آب می باشند. گرچه در برندهای مطرح این تدابیر برای جلوگیری از فرسودگی تایمر تعبیه شده است، اما محل قرارگیری تایمرها باید به گونه ای باشد تا در معرض مستقیم باد و باران و آفتاب نباشد. در ادامه به بررسی انواع تایمر آبیاری ارزان و با کیفیت می پردازیم.

برای کارکرد این تایمر باید ابتدا باتری را درون تایمر قرار داده تا سیستم به منبع تغذیه خود وصل شود. سپس با توجه به دکمه های روی صفحه برنامه آبیاری را به دلخواه وارد می کنیم. مثلاً می خواهیم هر روز ساعت ۱۷ به مدت ۲۰ دقیقه زمین ها آبیاری شود. پس از آن قسمت الکترونیکی در زمان تعیین شده به صورت اتوماتیک شیر سولنوئیدی را باز و بسته می کند و به این صورت آبیاری بدون نیاز نیروی دستی و یا افرادی صورت می پذیرد.

  • لوله آبرسانی

تایمر آبیاری از قسمت ورودی به شیر آب یا منبع متصل می شود. از قسمت خروجی با استفاده از لوله های آبرسانی به گسیلنده ها، متصل می شوند.

  • گسیلنده ها

گسیلنده ها همان قطره چکان ها می باشند که در داخل زمین و باغ با فاصله ها ی معینی قرار دارند. این رابط ها با اندازه و جنس های متفاوت در بازار موجود هستند.

تایمرهای آبیاری یک توری در قسمت ورودی خود دارند. این توری مانع از ورود ذرات و آلاینده های معلق در آب می شود. به همین دلیل نازل ها و لوله های دچار گرفتگی نمی شوند. البته باید هر چند وقت یک بار این توری را خارج و تمیز شود.

تایمر آبیاری ارزان

تایمر آبیاری
تایمر آبیاری

نحوه اتصال تایمر

توجه کنید که برای جلوگیری از هدر رفتن آب و زیبایی کار از آب بندی اتصالات استفاده کنید. همچنین از بست فلزی برای ثابت و محکم بودن لوله آبرسان به خروجی تایمر استفاده کنید.

مزایای تایمر آبیاری ارزان

  • از مهم ترین و اصلی ترین مزایای استفاده از تایمر آبیاری، جلوگیری از هدر رفتن آب می باشد.
  • آبرسانی دقیق و به موقع و به اندازه گیاهان، که موجب رشد و طول عمر آن ها می شود.
  • جلوگیری از هدر رفتن وقت و زمان
  • رفع نیاز حضور نیروی کار در محل خصوصاً مناطقی که ویلا و باغ آن ها خارج از شهر می باشد و امکان حضور روزانه در آن میسر نیست.
  • امکان برنامه ریزی دلخواه و کاربردی برای تعداد دفعات آبیاری
  • باطری به کار رفته در آن نیاز به جریان برق را رفع کرده است و این تایمر امکان استفاده در تمام نقاط و حتی مکان های بدون برق را فراهم کرده است.
  • آبیاری گلدان ها و گیاهان در هنگام مسافرت رفتن و جلوگیری از پوسیدگی آن ها
  • دقت بالا و آبیاری دقیق بدون ایجاد خطای انسانی تایمر آبیاری ارزان

کاربرد استفاده از تایمر آبیاری ارزان

  • آبیاری اتوماتیک گل و گیاهان آپارتمانی
  • آبیاری هوشمند گلخانه های کوچک و بزرگ و صنعتی
  • آبیاری زمین های پرورش صیفی جات و قارچ و سبزیجات و انواع محصولات کشاورزی از جمله گوجه فرنگی، خیار، فلفل، لوبیا و …
  • آبیاری هوشمند فضاهای سبز، چمن پارک ها،مراکز تفریحی، بلوارها و خیابان ها
  • آبیاری مدرن و اتوماتیک دیوارهای سبز، روف گاردن ها و تراریوم ها

انواع تایمر آبیاری

  • تایمر آبیاری ارزان اوربیت مدل ۴۰۱

این نوع تایمر فشار ۱ تا ۶ بار را تحمل می کند. دارای صفحه نمایش دیجیتال می باشد که به صورت دستی قابل برنامه ریزی و تنظیم است. قابلیت تنظیم مدت زمان آبیاری از ۱ دقیقه تا ۲۴۰ دقیقه می باشد. دارای ۲ عدد باطری قلمی می باشد.

 

تایمر آبیاری اوربیت تک خروجی
بهترین برند تایمر تم خروجی

تایمر آبیاری ارزان مدل ۵۰۱

این نوع تایمر دارای دو خروجی می باشد. همچنین قابلیت تحمل فشار ۱ تا ۶ بار را دارد. منبع تغذیه آن دو عدد باطری قلمی است. دارای صفحه نمایش دیجیتال و تنظیم به صورت دستی می باشد. تنظیم مدت زمان آبیاری از ۱ تا ۲۴۰ دقیقه است. فاصله بین دو آبیاری از ۶ ساعت تا هفته یک مرتبه تنظیم می شود.

  • تایمر آبیاری اوربیت 501
    تایمر آبیاری اوربیت دو خروجی مدل ۵۰۱

    * تایمر آبیاری ارزان آکوا گاردن مدل ۲۰۱ دیجیتال

این تایمر تک خروجی و دیجیتالی می باشد. از لحاظ کیفیت تقریباً مشابه تایمر اوربیت می باشد اما قیمت کمتری دارد. زمان بندی آبیاری آن از ۵ ثانیه تا ۳۶۰ دقیقه می باشد. این تایمر قابلیت نصب بر روی شیر آب را دارد و نمی توان آن را روی مخزن نصب کرد. این تایمر در برابر آب مقاوم بوده اما ضد آب نمی باشد.

  • تایمر آبیاری ارزان آکوا گاردن مدل ۱۰۱ و ۱۰۲ آنالوگ

این تایمر تک خروجی می باشد. این تایمر قابلیت اتصال به شیر آب و مخزن آب را دارد. کیفیت خوب در کنار قیمت مناسب همچنین قابلیت برنامه دهی و تنظیم راحت از جمله مزایای آن می باشد.

  • تایمر آبیاری ارزان هانسی مدل ۱۰۶

این تایمر تک خروجی و دیجیتالی می باشد. این تایمر محصول شرکت هانسی چین می باشد. ظاهری زیبا و مدرن دارد. قیمتی ارزان و مقرون به صرفه دارد. دارای صفحه نمایش بزرگ و دارای سنسور باران بر روی بدنه می باشد. به دلیل داشتن صفحه نمایش بزرگ، مصرف باطری آن بالا می باشد.

 

  • تایمر آبیاری ارزان قیمت
    تایمر آبیاری ارزان قیمت

    تایمر آبیاری ارزان رین مدل های آمیکو پلاس

این تایمر برای آبیاری فضاهای سبز در مقیاس ویلا، روف گاردن و تراس کاربرد دارد. همچنین قابلیت کارکرد با دو باطری ۱٫۵ ولت را دارد. دور آبیاری آن از ۶ ساعت تا ۱۵ روز می باشد. قابلیت تنظیم برای یک برنامه مستقل را دارد. دارای قابلیت تنظیم زمان آبیاری از ۱ دقیقه تا ۲۴۰ دقیقه می باشد.

  • تایمر آبیاری ارزان بهکو

این تایمر تک خروجی بوده و از آن جایی که با فشار کاری صفر بار هم شروع به کار می کند، قابلیت اتصال هم به شیر آب و هم به مخزن آب را دارد. این تایمر فیلتر توری ورودی آب ندارد بنابراین باید به صورت دستی آن را ریست کرد. نسبت به سایر تایمر ها ارزان تر است

  • تایمر آبیاری ارزان ایران دریپ

این تایمر مکانیکی بوده و برد الکترونیکی ندارد. این تایمر ضد آب می باشد. بنابراین این تایمر نسبت به سایر تایمر ها عمر بیشتری دارد. عمر باطری آن ۳ تا ۵ سال است. تنظیم آن آسان بوده و قابلیت تنظیم زمان آبیاری بین ۱ تا ۱۲۰ دقیقه می باشد. در ورودی این تایمر یک فیلتر قرار دارد که از ورود ذرات و آشغال جلوگیری می کند.

  • تایمر آبیاری ارزان ورسک

جنس دسته آن از نوع پلاستیک می باشد. این تایمر آبیاری ارزان مناسب برای آبیاری باغچه و گلدان های آپارتمانی می باشد. عمر مفید باطری آن ۳ تا ۵ سال است. شیر این تایمر دارای کلید قفل می باشد و از تغییر برنامه به صورت تصادفی یا توسط افراد دیگر جلوگیری می کند. همچنین این شیر تا دما ۵ تا ۶۰ درجه به خوبی کار می کند و تحمل فشار آب تا ۸ بار را دارد.

  • تایمر های ایرانی

این تایمرها به دلیل کارکرد با برق ۲۲۰ ولت خطر برق گرفتگی را به دنبال دارد. به همین دلیل ایمنی مناسب را ندارد.

۱۰-تایمرهای چینی

این تایمرها بی نام و نشان بوده و از برندهای معتبری نمی باشند.

امروزه تایمر آبیاری ارزان قیمت و با کیفیت برای کشاورزان و باغداران بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تایمر آکوا گاردن بهترین برند موجود در بازار نسبت به ارزش قیمت آن است. تایمر آبیاری بهکو ارزان قیمت ترین تایمر می باشد. تایمر آبیاری رین مدل های آمیکو پلاس گران قیمت ترین تایمر می باشد که نسبت به کیفیتش ارزش خرید را ندارد.

 

تایمر آبیاری دی جی کالا

برندهای ویژه
آخرین خبرها مشاهده خبرهای بیشتر
اخبار معرفی الکتروموتور های گوانگلو و راهنمای خرید آنها
معرفی الکتروموتور های گوانگلو و راهنمای خرید آنها
سه‌شنبه 5 مارس 2024
دسته‌بندی نشده راهنمایی در خرید گیربکس شافت مستقیم ارزان قیمت
راهنمایی در خرید گیربکس شافت مستقیم ارزان قیمت
پنج‌شنبه 29 فوریه 2024
اخبار بررسی لیست مشخصات گیربکس حلزونی چینی
بررسی لیست مشخصات گیربکس حلزونی چینی
شنبه 24 فوریه 2024
اخبار خرید اینترنتی گیربکس صنعتی
خرید اینترنتی گیربکس صنعتی
دوشنبه 19 فوریه 2024
اخبار راهنمای خرید الکتروموتور
راهنمای خرید الکتروموتور
چهارشنبه 14 فوریه 2024
اخبار راهنمای خرید گیربکس ایلماز-نکاتی که از پرداخت هزینه‌ اضافه جلوگیری می‌کنند
راهنمای خرید گیربکس ایلماز-نکاتی که از پرداخت هزینه‌ اضافه جلوگیری می‌کنند
جمعه 9 فوریه 2024
اخبار کسب راهنمایی در خرید گیربکس حلزونی چینی
کسب راهنمایی در خرید گیربکس حلزونی چینی
یکشنبه 4 فوریه 2024
اخبار پلاک چیست؟ آموزش پلاک خوانی موتورهای تکفاز و سه فاز
پلاک چیست؟ آموزش پلاک خوانی موتورهای تکفاز و سه فاز
سه‌شنبه 30 ژانویه 2024
اخبار خرید الکتروموتور موتوژن
خرید الکتروموتور موتوژن
پنج‌شنبه 25 ژانویه 2024
اخبار راهنمای خرید الکتروموتور الکتروژن
راهنمای خرید الکتروموتور الکتروژن
شنبه 20 ژانویه 2024