تایمر آبیاری بهکو

آبیاری هوشمند با تایمر آبیاری بهکو

**** تایمر آبیاری بهکو در حال حاظر توقف تولید شده است اما می توانید به جای آن از تایمر آبیاری آکوا تایوان استفاده کنید با قیمتی مناسب و کیفیتی بالاتر**** 

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و پیشرفت جوامع و ملل ها و با توجه به کاهش منابع آب، مدیریت و برنامه ریزی آبیاری گیاهان و درختان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آبیاری اتوماتیک یکی از راه های حل این مشکل می باشد.

تایمر آبیاری بهکو در جهت کاهش مصرف آب و برق و انرژی و بهبود رشد گیاهان و تولید محصولات با کیفیت ارائه شده است.

تایمر آبیار دو خروجی بهکو
تایمر آبیاری بهکو

 

تایمر آبیاری بهکو یکی از پرکاربردترین و معروف ترین تایمرهای آبیاری شناخته شده و مورد استقبال عموم قرار گرفته است. امروزه با وجود آپارتمان های کوچک و نقلی خیلی از افراد سعی می کنند تا طبیعت را به گونه ای وارد خانه و کاشانه خود کنند. به همین دلیل پرورش گل و گیاه در بین مردم بسیار پر طرفدار شده است. فضای سبز و دل انگیز گل و گیاه می تواند زیبایی و طراوت را به افراد خانواده ببخشد.

معمولاً افراد برای نگهداری گل وگیاه در منزل، از گیاهان آپارتمانی استفاده می کنند. این گیاهان از سایر گیاهان دیگر مقاوم تر بوده و با آب و هوای منازل سازگار تر است. تنها مسئله ممکن برای پرورش و نگهداری این گیاهان رسیدگی و آبیاری منظم و به موقع می باشد.

اگر آبیاری گیاهان به اندازه و به موقع صورت نپذیرد، گیاه عمر طولانی نخواهد داشت. زیرا در اثر آبیاری بیش از حد گیاه پوسیده می گردد و از طرفی در اثر فراموشی و آب ندادن، گل و گیاه خشک می شود. امروزه با وجود مشغله های فراوان و همچنین به دلیل کسب و کار در خارج از خانه معمولاً افراد خانواده مدت زمان زیادی را در منزل نیستند.

به همین دلیل آبیاری گیاهان به مشکل برمی خورد. همچنین در تعطیلات بهار و تابستان بیشتر خانواده ها به مسافرت می روند و مدت زمان زیادی دور از خانه هستند در این صورت آبیاری گیاهان با مشکل مواجه می شود.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی خصوصاً در زمینه کشاورزی و باغداری تمهیدات نوینی در این عرصه ارائه شده است. با توجه به مشکل پیش رو و همچنین نیاز جامعه برای رفع این مشکل، شیرهای تایمر آبیاری طراحی شده اند. یکی از معروف ترین این تایمرهای آبیاری، تایمر آبیاری بهکو می باشد. این تایمر نیاز حضور فرد در محل برای آبیاری گیاهان را رفع کرده است.

شما می توانید با استفاده از تایمر آبیاری بهکو گل و گیاه منزل، ویلا، باغ را در زمان مناسب و به اندازه آبیاری کنید و دیگر مشکلی در این خصوص نخواهید داشت.

تایمرهای آبیاری به روش های مختلفی تولید می شود و در دسترس عموم قرار می گیرد. این تایمر ها می تواند در دو نوع برقی و غیر برقی و با منبع تغذیه باطری باشد. آنچه که بسیار حائز اهمیت است عدم دسترسی به برق در بعضی نقاط است. همچنین با قطع برق عملاً این تایمرها کارکردی ندارند. از طرفی در اثر تماس مستقیم با آب خطر برق گرفتگی وجود دارد. بنابراین بهترین تایمرها، تایمر آبیاری با منبع انرژی باطری می باشد که باعث کاهش هزینه ها می شود . تایمر آبیاری بهکو یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب آبیاری گیاهان است.

تایمر آبیاری بهکو ساخت کشور تایلند می باشد و همچنین تحت لیسانس شرکت بهکو ایران است. این تایمر آبیاری متشکل ازسیستم آبیاری قابل تنظیم، سیستم آبیاری قطره ای و لوله آبیاری و اتصالات آن می باشد. این تایمر را شما می توانید به راحتی نصب و راه اندازی کنید. همچنین می توانید مطابق با نوع گل و گیاه و تعداد دفعات آبیاری مورد نیاز، ان را به سادگی تنظیم کنید.

اجزاء تشکیل دهنده تایمر آبیاری بهکو

  • تایمر آبیاری اتوماتیک
  • لوله و نازل آبیاری قطره ای
  • زانویی
  • میخ ثابت کننده
  • سه راهی و دو راهی
  • میخ پرچی
  • بست

این دستگاه مورد نیاز چه افرادی می باشد:

  • این دستگاه برای افرادی که شاغل هستند و مدت زمان زیادی را خارج از خانه می باشند، مناسب است.
  • این دستگاه برای افرادی که به دلیل مشغله ی فراوان آبیاری به گیاهان و گلدان ها را فراموش می کنند، مناسب است.
  • این دستگاه برای افرادی که به مسافرت می روند و در منزل سکونت ندارند، مناسب است.

انواع تایمر آبیاری بهکو

تایمر آبیاری بهکو تک کاناله

  • برنامه ریزی و راه اندازی ساده و آسان
  • فاقد صفحه نمایش دیجیتالی
  • دو پیچ برای تنظیم زمان و تعداد دفعات آبیاری
  • قابلیت تنظیم زمان آبیاری از یک دقیقه تا ۱۲۰ دقیقه را برای هر مرحله آبیاری دارد.
  • قابلیت تنظیم تعداد دفعات آبیاری از یک ساعت تا یک هفته را دارد.
  • دو باطری آلکالاین نیم قلمی ۵/۱ ولت با مصرف بسیار کم به عنوان منبع تغذیه
  • فشار کاری صفر تا ۳ بار 
  • بدون نیاز به برق و خطر برق گرفتگی
تایمر آبیاری بهکو
تایمر آبیاری بهکو تک خروجی

 

تایمر آبیاری بهکو دو کاناله

  • دو خروجی دارای می باشد
  • قابلیت آبیاری دو منطقه با دو برنامه مجزا
  • قابلیت تنظیم زمان آبیاری از یک دقیقه تا ۱۲۰ دقیقه را برای هر مرحله آبیاری دارد.
  • قابلیت تنظیم تعداد دفعات آبیاری از یک ساعت تا یک هفته را دارد.
  • دارای درپوش محافظ آب
  • دارای منبع تغذیه دو عدد باطری ۵/۱ ولتی
  • فاقد قابلیت ضد آب و ضد ضربه
  • دارای چرخ دنده متحرک برای سیستم قطع و وصل آب
  • قابلیت فشار کاری صفر تا ۳ بار
  • بدون نیاز به برق و خطر برق گرفتگی

راه اندازی تایمر آبیاری بهکو

قبل از راه اندازی و تنظیم تایمر آبیاری بهکو لازم است، قطعات این سیستم را به یکدیگر متصل کنیم. برای این کار لوله ها را بیاید درون گلدان ها جاسازی کنیم. برای این کار لوله های آبیاری را از بین گلدان ها رد می کنیم و اضافات آن را به وسیله قیچی قطع می کنیم. برای زیبا سازی و ظاهری شکیل بهتر است لوله ها معلوم نباشند.

برای این کار می توانید لوله ها را از پشت گلدان ها عبور دهید. ممکن است این کار سخت و زمان بر باشد اما آنچه که مهم است محصول نهایی زیبا و دل انگیز خواهد بود. بعد از تثبیت لوله ها نازل آبیاری را باید وصل کنید. سپس باطری را داخل تایمر گذاشته و تایمر آبیاری را تنظیم کنید.

برای تنظیم تایمر، باید به آن یک بار برنامه بدهید تا مطابق آن هر روز آبیاری صورت بگیرد.

این برنامه ریزی می تواند سلیقه ای و در اکثر مواقع متناسب با نوع گیاه باشد. بعضی از گیاهان در طول روز به آب بیشتری احتیاج دارند و بعضی دیگر به طور هفتگی یا ماهیانه به آب نیاز دارند. بنابراین تنظیم و برنامه دادن باید اصولی باشد و باعث خرابی گیاهان نشود. به عنوان مثال شما می توانید تایمر آبیاری را هر روز به مدت ۳ دقیقه تنظیم کنید. تنظیم این برنامه بسیار راحت می باشد. جالب ترین قسمت این تایمر آبیاری بهکو عملکرد آن با باطری می باشد.

با وجود باطری نیاز به نیروی برق رفع می گردد. بنابراین زمانی که افراد به مسافرت می روند و به دلیل حوادث و آتش سوزی سیستم برق خانه را قطع می کنند این تایمر به خوبی کار خود را انجام می دهد. همچنین برای تامین انرژی نیاز به سیم کشی ندارد.از دیگر مزیت های استفاده از باطری این است که در اثر تماس با آب خطر برق گرفتگی وجود ندارد. بعد از قراردادن باطری داخل تایمر، آن را از یک طرف به شیر آب وصل کرده و از طرف دیگر به لوله های آبرسانی متصل می کنیم.

در اتصالات و قطعات تایمر آبیاری بهکو دو نازل با رنگ های زرد و قرمز داریم. نازل زرد برای انتهای لوله استفاده می شود و نازل آبیاری قطره ای به آن متصل می گردد. در نتیجه آب در سیستم آبیاری جاری شده و آبیاری قطره ای صورت می پذیرد.

نکته ی مهم استفاده از بست و میخ های پلاستیکی می باشد. این میخ ها باعث می شود تا نازل آبیاری درون گلدان تکان نخورد و ثابت بماند. زیرا در اثر جابجایی ممکن است نازل آبیاری از گلدان خارج شده و باعث هدر رفتن آب شود و یا ممکن است به ریشه های گیاهان صدمه وارد کند.

نازل قرمز در وسط لوله قرار می گیرد. این نازل باعث می شود در فواصل مناسب، آبیاری قطره ای صورت پذیرد. بدین گونه علاوه بر جاری شدن آب از انتهای نازل، آب از میان آن نیز می گذرد.

در مرحله ی بعدی باید به صورت دستی تایمر آبیاری بهکو را تنظیم کنید. این تایمر را می توان به صورت دستی خاموش و روشن کرد. برای این کار با چرخش کلید RUN TIME می توان آن را در حالت ON یا OFF قرار داد. با انجام این کار تداخلی در تنظیمات آن ایجاد نمی شود. به عنوان مثال فرض کنید که می خواهید هر روز ۸ صبح و ۸ شب به مدت ۵ دقیقه گیاهان خود را آبیاری کنید.

برای این کار شما تایمر را راس ساعت ۸ صبح یا ۸ شب تنظیم می کنید و کلید فرکانس را روی ۱۲ می گذارید. هم چنین زمان اجرا را روی ۵ قرار دهید. طبق برنامه ریزی انجام شده تایمر شروع به کار می کند. اگر بخواهید ساعت یا مدت زمان را تغییر دهید می توانید به صورت دستی این کار را انجام دهید.

تایمر آبیاری بهکو یک ورودی به قطر ¾ اینچ و دو خروجی دارد. به این خروجی ها لوله ی ۱۶ میلی متری متصل می شود. این دو دریچه خروجی این امکان را می دهد تا آب به دو ناحیه مختلف با با دو برنامه ریزی مجزا ارسال شود.

تایمر آبیاری بهکو
تایمر آبیاری بهکو دو خروجی

مکان های استفاده از تایمر آبیاری بهکو

  • گلدان های خانگی
  • گلخانه های خانگی
  • درخت و بوته ها و چمن ها
  • روف گاردن ها
  • فضای سبز خیابان ها و بلوارها و پارک ها

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و پیشرفت جوامع و ملل ها و با توجه به کاهش منابع آب، مدیریت و برنامه ریزی آبیاری گیاهان و درختان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آبیاری اتوماتیک یکی از راه های حل این مشکل می باشد. تایمر آبیاری بهکو در جهت کاهش مصرف آب و برق و انرژی و بهبود رشد گیاهان و تولید محصولات با کیفیت ارائه شده است.

محصولات پر بازدید اخیر
برندهای ویژه
آخرین خبرها مشاهده خبرهای بیشتر
اخبار معرفی الکتروموتور های گوانگلو و راهنمای خرید آنها
معرفی الکتروموتور های گوانگلو و راهنمای خرید آنها
سه‌شنبه 5 مارس 2024
دسته‌بندی نشده راهنمایی در خرید گیربکس شافت مستقیم ارزان قیمت
راهنمایی در خرید گیربکس شافت مستقیم ارزان قیمت
پنج‌شنبه 29 فوریه 2024
اخبار بررسی لیست مشخصات گیربکس حلزونی چینی
بررسی لیست مشخصات گیربکس حلزونی چینی
شنبه 24 فوریه 2024
اخبار خرید اینترنتی گیربکس صنعتی
خرید اینترنتی گیربکس صنعتی
دوشنبه 19 فوریه 2024
اخبار راهنمای خرید الکتروموتور
راهنمای خرید الکتروموتور
چهارشنبه 14 فوریه 2024
اخبار راهنمای خرید گیربکس ایلماز-نکاتی که از پرداخت هزینه‌ اضافه جلوگیری می‌کنند
راهنمای خرید گیربکس ایلماز-نکاتی که از پرداخت هزینه‌ اضافه جلوگیری می‌کنند
جمعه 9 فوریه 2024
اخبار کسب راهنمایی در خرید گیربکس حلزونی چینی
کسب راهنمایی در خرید گیربکس حلزونی چینی
یکشنبه 4 فوریه 2024
اخبار پلاک چیست؟ آموزش پلاک خوانی موتورهای تکفاز و سه فاز
پلاک چیست؟ آموزش پلاک خوانی موتورهای تکفاز و سه فاز
سه‌شنبه 30 ژانویه 2024
اخبار خرید الکتروموتور موتوژن
خرید الکتروموتور موتوژن
پنج‌شنبه 25 ژانویه 2024
اخبار راهنمای خرید الکتروموتور الکتروژن
راهنمای خرید الکتروموتور الکتروژن
شنبه 20 ژانویه 2024