آشنایی با انواع نازل کارواش و کاربرد آن ها

در مقاله های گذشته درباره کارواش صنعتی و کارواش خانگی به طور مفصل صحبت کردیم و اجزا و کاربرد آن ها را معرفی کردیم. در این مقاله قصد داریم درباره انواع نازل کارواش و کاربردهای آن ها صحبت کنیم.

اگر این موضوع برایتان جالب است درادامه همراه ما باشید:

معرفی انواع نازل کارواش

یکی از وسیله های لازم و ضروری برای هر دستگاه کارواش, نازل است. نازل به فشار آب خارج شده از پمپ جهت می دهد.

انواع نازل کارواش با کاربری های متفاوت مانند نوع اسپری کردن آب و یا تنظیم میزان فشار آب, طراحی شده است. با وجود نازل شما می توانید نتیجه بهتری از آبیاری در مدت زمان کمتری بگیرید.

در ادامه انواع نازل کارواش را معرفی می کنیم که متاسفانه این مدل ها در ایران موجود نمی باشد و جهت افزایش آگاهی شما عزیزان در این مقاله معرفی خواهند شد.

نازل قرمز رنگ

یکی از انواع نازل کارواش, نازل قرمز رنگ است که طراحی آن به گونه ای است که آب صفر درجه را با تراکم بالا و بسیار قدرتمند اسپری می کند.

فشار این نازل به قدری زیاد است که در هنگام استفاده باید مراقب باشید که به سطوح مختلف آسیبی وارد نکند. زیرا به راحتی می تواند سطوح حساس را تخریب کند.

از این نازل بیشتر برای تمیز کردن سطوح بتنی و یا فلزی استفاده می شود. هنگام استفاده از این نازل نباید آن را به سطوح نزدیک کنید زیرا قادر است روی سطوح فلزی مانند ماشین خش بیاندازد.

نازل زرد رنگ

از دیگر انواع نازل کارواش می توان به نازل زرد رنگ اشاره کرد که قادر است آب را با زاویه ۱۵ درجه به بیرون هدایت کند, این نازل برای پاکسازی های سنگین بسیار مناسب است.

به عنوان مثال برای تمیز کردن دیوارهای بتنی, زمین روغنی و چرب گاراژها, دیوارهای آجری و ….

توجه کنید که زمانی که نیاز به استفاده از ترکیبات شیمیایی باشد نباید از این نازل استفاده کرد, زیرا می تواند مواد شیمیایی را با فشار به عمق شکاف ها وارد کند.

ناز ل سبز رنگ

نازل سبز رنگ یکی دیگر از انواع نازل کارواش است که قادر است آب را با زاویه ۲۵ درجه به بیرون هدایت کند. از این نازل معمولا برای تمیز کردن حیاط, راه رو, پاسیو و مکان هایی نظیر مواردی که گفته شد, استفاده می شود.

حتی برای شستشوی کشتی, ماشین و قایق و وسایلی که نیاز به مواد شوینده دارند, از این نازل استفاده می کنند.

نازل سفید رنگ

نازل سفید رنگ یا نازل ۴۰درجه, یکی دیگر از انواع نازل کارواش است که در این مقاله قصد داشتیم به شما معرفی کنیم. این نازل همانطور که از نامش پیداست کی تواند آب را با زاویه ۴۰ درجه به بیرون هدایت کند.

از این ناز ل برای تمیز کردن  سطوح حساسی همچون دیوارهای گچی, حاشیه ها, اجسام براق و … استفاده می شود. به دلیل آن که این نازل فشار زیادی را ایجاد نمی کند, در نتیجه می تواند جریان مناسبی از آب را برای کارهای مختلف به بیرون هدایت کند.

نازل سیاه رنگ

آخرین مدل نازل از انواع نازل کارواش, نازل سیاه رنگ است. این نازل می تواند فشار آب را با زاویه ۶۵ درجه به بیرون هدایت کند. یک فشار بسیار ملایم که می تواند همه سطح را پوشش دهد. به دلیل زاویه زیاد, این نازل برای تمزکاری مناسب نیست و معمولا برای خیس کردن و یا اسپری کردن مواد شیمیایی یا شوینده ها استفاده می شود.