کارواش ماشین سنگین

 

در این مطلب شما را با انواع مختلف کارواش ماشین سنگین و تجهیزات کارواش آشنا می کنیم.

ماشین آلات سنگین دائما در تردد در جاده ها هستند این موضوع موجب کثیف شدن بدنه آن ها می شود. این آلودگی ها ضمن اینکه از آراستگی ماشین می کاهد موجب کاهش عمر مفید آن نیز می شود.

برای شستن این ماشین ها می توان به صورت دستی اقدام کرد که این کار به دلیل بزرگ ابعاد بودن این نوع از ماشین ها بسیار دشوار است به همین جهت توصیه می شود از کارواش های ماشین سنگین برای شست و شوی آن ها استفاده کرد.

معایب شست و شوی دستی ماشین سنگین

برای شستن ماشین های سنگین حتما باید قلق ها و ترفند های شست و شوی آن را بلد باشید در غیر این صورت ضمن که زحمت بسیار زیادی می کشید و خیلی خسته می شوید نتیجه دلخواه نیز حاصل نمی شود.

علاوه بر نداشتن مهارت شست و شو ماشین سنگین فشار کم آب شهری نیز باعث می شود آب و مواد شوینده زیادی اصراف شود.

با توجه به دو مورد گفته شده توصیه می شود که بجای شست و شوی خودرو های سنگین با دست از  کارواش ماشین سنگین استفاده نمایید.

این امر از اتلاف آب و آسیب به محیط زیست جلو گیری می کند و در عین حال با کیفیت مطلوبی خودرو را تمیز می نماید.

در ادامه به چند شیوه برای شست و شو خود رو های بابری سنگین اشاره می شود.

شستن ماشین های سنگین با آب فشار قوی

در کارواش های معمولی که خودرو های سبک را شست و شو می دهند امکان شستن ماشین های سنگین وجود ندارد.

دلیل این موضوع ابعاد بزرگ ماشین های سنگین نسبت به سواری ها می باشد. به همین جهت برای شستن این ماشین ها کارواش های مخصوصی طراحی شده اند که این کارواش ها اغلب در جاده های بین شهری تاسیس می شوند.

در این روش پس از پاشیدن آب بر روی سطح ماشین، با کف پاش های مخصوص سطح ماشین را کف پاشی می کنند و سپس به کمک طی هایی با دسته های بلند بدن ماشین را می شویند و در گام آخر با واتر جت روی آن ها را آب پاشی نموده و تمامی آلودگی و کف های موجود بر روی ان را می زدایند.

در این سیستم به دلیل استفاده از آب فشار قوی مصرف آب نسبتا کمتر می شود.

کارواش ماشین سنگین اتوماتیک 

در کارواش ماشین سنگین تمام مراحل شست و شو بدون دخالت دست انجام می شود که مدل های دروازه ی و تونلی از انواع مختلف آن به حساب می آیند.

در ساختار این کارواش ها نازل های قابل تنظیم برای پاشیدن آب و شوینده تعبیه شده است و بدنه این کارواش ها از فولاد ساخته شده و دارای برس های پلی اتیلنی برای شستن خودر ها هستند.

علاوه بر موارد گفته شده امکان استفاده از دستگاه های خشک کن نیز وجود دارد که استفاده از این دستگاه از ایجاد لکه ناشی از قطرات آب بر روی ماشین های سنگین ها خود داری می کند.

در صورتی که قطعات از کیفیت مناسبی برخوردار باشند می توان گفت که علاوه بر اینکه در مصرف آب صرفه جویی می شود به بدنه ماشین نیز آسیبی وارد نمی شود.

از معایب این سیستم می توان به هزینه بالا نگهداری و تعمیر قطعات اشاره کرد.

کارواش ماشین سنگین بخار

این سیستم روش نوینی برای شست و شوی انواع ماشین ها اعم از سبک وسنگین شده است.

در این سیستم نیازی به استفاده از کف نمی باشد و در صورت تمایل می توان از مواد شوینده مخصوص ( نانو بخار) استفاده کرد.

در این روش دسترسی به تمامی نقاط خودرو امکان پذیر است به همین دلیل استفاده  از آن برای تو شویی خودرو ها نیز مناسب است.

به دلیل استفاده از بخار در این روش یکبار شست و شو کافی است در حالی که در سایر روش ها نیاز به چندین بار شست و شو برای رسیدن به تمیزی مطلوب وجود دارد.

در این روش بخار در عمق آلودگی ها وارد شده و آن ها را تمیز می کن به همین جهت از مزیت های مهم این روش می توان به کیفیت بالای شست و شو و در عین حال مصرف کم آب اشاره نمود.