راه اندازی کارواش صنعتی

اگر دنبال راه اندازی کسب و کار پردرآمد و دائمی هستید  ما راه اندازی کارواش صنعتی را توصیه می کنیم که خواندن این مطلب شما را دراین زمینه هدایت می کند. در نظر داشته باشید قبل از اقدام برای شروع هر نوع کسب و کاری نیاز به راهنمایی و مشورت با متخصصان آن زمینه بسیار مهم است.اگر قصد احداث کارواش که از شغل های پرسود محسوب می شود را دارید بهتر است برای دریافت راهنمایی با فروشنده های تجهیزات کارواش است، مشورت کنید.

چرا راه اندازی کارواش صنعتی سود آور است؟

تردد های درون شهری و برون شهری در جاده ها به مرور زمان موجب نشستن گرد و خاک و تجمع آلودگی روی بدنه اتوموبیل ها می شود که از این رو شستن ماشین ها با روش دستی و یا کارواش صنعتی امری ضروری به حساب می آید.

امروزه با توجه به وجود تعداد زیادی انواع خودرو های سواری و ماشین های سنگین و باربری نیاز همیشگی جامعه را به سمت کارواش های صنعتی سوق داده، به همین جهت سرمایه گذاری در این زمینه با توجه به نیاز بالای جامعه می تواند سود دهی مناسبی را برای سرمایه دارن پدید آورد.

انواع کارواش

شستن و شوی ماشین آلات می تواند به روش دستی یعنی با وسایل ساده ای نظیر یک پمپ فشار قوی جهت تامین فشار مناسب برای آب و مواد شوینده و تجهیزات ساده دیگر توسط نیرو انسانی انجام شود که پس از شست و شو حتما اتوموبیل را خشک می کنند که لکه ای روی آن باقی نماند.

روش دیگری که برای شستن خودروها وجود دارد روش خودکار و اتوماتیک است که باید توسط تجهیزات کارواش صنعتی انجام گیرد این مکانیزم، دقیق و بدون نیاز به دخالت دست انجام می شود.

در ادامه به شرح هر یک از آن ها مفصل تر می پردازیم.

کارواش دستی

همان طور که گفته شد در این روش از نیرو خدماتی انسانی استفاده می شود که این مسئله موجب کاهش بازدهی در سرعت جواب گویی به نیاز های مشتریان می شود.

علاوه بر این موضوع پرداخت حقوق و مزایای این افراد نیز هزینه های شما را افزایش می دهد.

اما می توان گفت سرمایه اولیه برای این روش بسیار کمتر است نسب به راه اندازی کارواش صنعتی زیرا در این جا صرفا تهیه یک پاشنده پر فشار آب اصلی ترین نیاز شما خواهد بود.

سرویس هایی که در این نوع کارواش ها به مشتریان داده می شود شامل شست و شوی دستی اتوموبیل با آب و کف، خشک کردن، نظافت درون اتوموبیل و زدن واکس به بدنه می شود.

کارواش خودکار

در این روش ها برای شست و شو از تجهیزات کارواش صنعتی استفاده می شود.

خدمات ارائه شده در این کارواش ها شامل شست و شوی خودرو، برس زدن، خشک کردن و پاشیدن واکس بدون دخالت دست و به طور مکانیزه می باشد.

از مزیت های این کارواش می توان به سرعت در انجام خدمت رسانی به مراجعه کننده ها و در نتیجه آن افزایش تعداد مشتری ها اشاره کرد.

مزیت دیگر استفاده از تجهیزات کارواش صنعتی اطمینان از کیفیت ابزارآلات هوشمند و آسیب نزدن به خودرو ها در عملیات های برس کشیدن و شست و شو و خشک کردن و سایر موارد است.

تفاوت کارواش دستی و اتوماتیک

قیمت تجهیزات برای راه اندازی کارواش صنعتی نسبت به روش های دستی در ابتدا بالاتر است و نیاز به سرمایه اولیه بیشتری دارد اما همان طور که گفته شد با توجه به سرعت بالا این دستگاه در شست و شو می تواند تعداد زیادی ماشین را در کمترین زمان ممکن بشوید از این رو در مدت زمان کوتاهی چندین برابر هزینه مصرف شده به شما باز خواهد گشت.

بهترین مکان برای راه اندازی کارواش صنعتی

بعد از برآورد سرمایه اولیه تان و مشاوره با کارشناسان با تجربه در این زمینه و انتخاب نوع کارواش مورد نظرتان می توانید با در نظر گرفتن موارد زیر بهترین مکان را برای احداث کارواشتان برگزینید که بیشترین سوددهی را برایتان رقم بزند.

  • انتخاب مکان مناسب با در نظر گرفتن خیابان ها و جاده های اصلی و
  • انتخاب مکان مناسب در منطقه های محلی نسبتا شلوغ و یا پرتردد
  • در نظر گرفتن حضور سایر کارواش های محدوده و نحوه و کیفیت خدمات دهی آن ها
  • بهره گیری از تابلو های تبلیغاتی بزرگ و یا استفاده از عروسک های بادکنکی که توجه مشتریا را به خود جلب می کند.