مه پاش صنعتی فیتینگی

یکی از نیاز های اساسی در اغلب بخش های صنعتی و دیگر فضا های گسترده ایجاد رطوبت و فضای خنک است. باتوجه به این که فراهم کردن این جو به طور طبیعی امکان پذیر نیست تجهیزاتی طراحی شده اند که با کمک آن ها می توان چنین شرایط مصنوعی را ایجاد کرد. دو نوع مه پاش صنعتی و خانگی وجود دارند که در این مطلب با مه پاش صنعتی فیتینگی آشنا می شوید. البته اول به تعریف مه پاش صنعتی توجه کنید.

مه پاش صنعتی فیتینگی چیست؟

مه پاش صنعتی فیتینگی

کاهش رطوبت و افزایش دما، بازدهی بخش های مختلف صنعتی را کاهش می دهد. مه پاش صنعتی فیتینگی به دستگاهی گفته می شود که خنکی و رطوبت هوا را تنظیم می کند که باعث افزایش راندمان تجهیزات صنعتی می شود و دمای محیط را نرمال می کند. استفاده از این دستگاه شما را از داشتن خنک کننده های دیگر بی نیاز می کند.

البته وظیفه اصلی این دستگاه تبدیل آب به مه غلیظ است که در مکان های بزرگ انجام می شود. از مزیت های استفاده از این دستگاه می توان به رفع بوهای نامطبوع در هوا، زدودن گرد و غبار و دفع حشرات اشاره کرد.

مزیت های مه پاش صنعتی فیتینگی     

سیستم مه پاش صنعتی فیتینگی یکی از پرکاربردترین انواع سیستم های رطوبت ساز است. به تجهیزاتی که در مسیر لوله کشی قرار می گیرند، فیتینگ می گویند. آنچه اتصالات صنعتی فیتینگی را از سایرین متمایز می کند مواد اولیه به کار رفته در آن است. این اتصالات از پلیمرها و فلزاتی مانند چدن، پلی اتیلن، اتصالات استیل و برنجی تولید شده اند. این مه پاش از تجهیزاتی مانند فیلتر های آب ورودی، پمپ کارواش صنعتی، نازل، شیلنگ مخصوص پلی اتیلنی و پایه نازل فیتینگی ساخته شده است.

ساختار مه پاش صنعتی فیتینگی

در ساختار سیستم مه پاش صنعتی فیتینگی هیچ گونه قطعه آهنی به کار نرفته است. در سیستم هایی که از قطعات آهنی استفاده شده است با گذشت زمان دچار فرسودگی و زنگ زدگی می شوند. زنگ زدن آهن باعث گرفتگی در نازل می شود و سیستم رطوبت ساز را دچار مشکل می کند و باید هرچه زودتر برطرف شود. در سیستم فیتینگی استفاده از آب با درجه سختی پایین می تواند کارایی مفیدی داشته باشد.

نصب سیستم رطوبت ساز فیتینگی با کمک اتصالات بسیار آسان است. با برش دادن شیلنگ و قرار دادن آن داخل پایه نازل به راحتی سیستم رطوبتی نصب می شود و به هیچ پرس و مهره ای نیاز نیست. حتی یک فرد معمولی قادر به نصب آن نیز هست. در مه پاش صنعتی فیتینگی امکان تغییر در طراحی و نصب اتصالات وجود دارد و هزینه نصب آن بسیار کم است.

کاربرد مه پاش صنعتی فیتینگی

 این مه پاش کاربردهای زیادی در بخش های پرورش قارچ و گلخانه، جلوگیری از یخبندان، کود آبیاری در کشاورزی، سالن های پرورش طیور و … دارد.

تجهیزات به کار رفته در این مه پاش

تجهیزات به کار رفته در مه پاش صنعتی فیتینگی

نازل: تبدیل آب به مه را نازل بر عهده دارد که جنس آن از برنج و استیل است. نازل هنگام کار کردن دستگاه فشار زیادی را متحمل می شود.

پایه نازل: پایه وظیفه نگهداری نازل را برعهده دارد و فشار زیادی را تحمل می کند. جنس آن از برنج است.

شیلنگ: جنس این شیلنگ از پلی آمید است. این شیلنگ ضخامت زیادی دارد در نتیجه انعطاف پذیری ندارد.

تابلو برق: این دستگاه دارای ریموت و تایمر است و وظیفه کنترل خاموش و روشن کردن دستگاه را برعهده دارد.

سیستم فیلتراسیون: این فیلتر وظیفه ی تمیز نگه داشتن نازل را برعهده دارد و از ورود گرد و خاک به آن جلوگیری می کند. عمر دستگاه به کیفیت فیلتر بستگی دارد.

الکتروپمپ پیستونی ( پمپ کارواش) : این پمپ یکی از مهم ترین اجزای مه پاش فیتینگی است که فشار آب را افزایش می دهد و ذرات ریز آب را نازل به بیرون پمپاژ می کند. سیستم رطوبت ساز فیتینگی بدون پمپ کارایی خود را از دست می دهد.

نقاط ضعف مه پاش های صنعتی فیتینگی

  • هزینه اتصالات و شیلنگ های این مه پاش نسبت به دیگر اتصالات زیاد است.
  • آب ممکن است در اتصالات، نشت پیدا کند.
  • طول عمر و مقاومت کمتری نسبت به دیگر مه پاش ها و اتصالات آن ها دارد.
  • امکان افتادن و جدا شدن شیلنگ وجود دارد.