مه پاش نیمه صنعتی اوربیت

مه پاش نیمه صنعتی اوربیت چیست؟

 بهترین روش برای خنکی هوا در فصل گرم تابستان در محیط های باز استفاده از دستگاه های مه پاش است. مه پاش نیمه صنعتی اوربیت نیز مانند دیگر مه پاش ها در جهت خنک نمودن هوا و ایجاد رطوبت، مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت که، آب ذخیره شده در مخزن به وسیله پمپ های سیستم، با فشار زیاد به درون شلنگ های آن تزریق شده و از طریق نازل های تعبیه شده بر روی این شلنگ ها در محیط اطراف اسپری می گردد.

مه پاش نیمه صنعتی اوربیت

توضیح در مورد مه پاش نیمه صنعتی اوربیت:

مه پاش نیمه صنعتی اوربیت گزینه مناسبی برای فضا هایی که نیاز به ایجاد خنکی دارند محسوب می شود و از کارایی های بسیار خوبی نیز بهره مند است. استفاده از این محصول، یکی از روش های کم هزینه و ارزان در جهت خنک کردن محیط های باز مانند: رستوران ها در فصل گرم تابستان محسوب می شود. مه پاش نیمه صنعتی اوربیت یا همان سیستم های مه ساز، نوعی سرمایش تبخیری به حساب می آیند، که روش عملکرد آن به صورت تبخیر کردن آب ، بدون ریزش قطرات آب و یا خیسی محیط انجام می شود.

نصب و راه اندازی این گونه سیستم ها در فضای باز علاوه بر ایجاد خنکی و شادابی در فضای اطراف ، باعث بیشتر شدن رطوبت محیطی نیز می گردد. در پکیج این نوع محصول ، آب به وسیله نازل های ۱۵ تا ۳۰ میکرونی  که بر روی شلنگ های تحت فشار تعبیه شده اند ، به شکل قطرات ریز و پودری در محیط اطراف اسپری می گردد. قطرات ریز آب که در فضا معلق هستند با هوای محیط تبادل دمایی انجام داده و به بخار تبدیل می شوند. در نتیجه هوای اطراف بدون خیسی محیط، به میزان ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد کاهش می یابد و منجر به خنکی محیط می گردد. لازم به ذکر است که هر چقدر میزان قطرات تولید شده توسط نازل های این محصول پودری تر باشد ، عمل تبخیر سرعت بیشتری داشته و در نتیجه عملکرد بهتری را از سیستم شاهد خواهیم بود.

مه پاش نیمه صنعتی اوربیت

کاربرد مه پاش نیمه صنعتی اوربیت :

مه پاش نیمه صنعتی اوربیت، با توجه به طراحی و ساختار آن مصارف و کاربرد های مختلفی دارد. به غیر از تولید رطوبت مورد نیاز برای خنکی هوا در فصل گرما برای محیط هایی که نیاز به کاهش دما دارند، می تواند با تولید بخار غلیظ ، در از بین بردن گرد و غبار و یا آفات گیاهی و توزیع مواد مغذی مورد نیاز گیاهان در گلخانه ها نقش مهمی را اعمال کند. با توجه به اینکه ایجاد خنکی و رطوبت و کاهش دما در سالن های بزرگ و سوله ها کار بسیار دشواری است، استفاده از این محصول می تواند بسیار کارآمد و مقرون به صرفه تر از دیگر راه حل های رفع این مشکل در فصل گرم تابستان باشد. از موارد کاربردی مه پاش نیمه صنعتی اوربیت می توان به:

  • استفاده از این محصول در سالن های پرورش مرغ های گوشتی و دامداری ها ، علل خصوص در فصل گرما
  • به عنوان یکی از سیستم های خنک کننده فضا در کنار استخر و آلاچیق
  • نصب و راه اندازی آن در فضای کافی شاپ ، بستنی فروشی ، رستوران و …برای ایجاد محیطی با دمای دلچسب و مطبوع
  • امکان استفاده در تراس، حیاط خلوت و یا بالکن و ….
  • مناسب برای سالن های پرورش قارچ ، سالن های کشت زعفران و گلخانه ها
  • قابل استفاده برای آزمایشگاه هایی که در فضای خود نیاز به رطوبت کافی برای انجام تحقیقات دارند و همچنین استفاده در دیگر فضا ها و محیط هایی که نیاز مبرم به بالا بردن رطوبت هوا و خنکی دارند اشاره کرد.

مه پاش نیمه صنعتی اوربیت

اجزای تشکیل دهنده مه پاش نیمه صنعتی اوربیت:

این نوع محصول با توجه به کارکرد مناسب آن در جهت تامین رطوبت کافی برای محیط اطراف و ایجاد هوای دلپذیر از اجزایی چون :

  • رسوب گیر و فیلتر در جهت گرفتن املاح و سختی موجود در آب و جلوگیری از بسته سری نازل

  • تعبیه شدن نازل درین برای جلوگیری از چکه کردن آب

  • برد کنترل جهت کنترل کردن مه پاش به صورت اتوماتیک

  • نازل مه پاش که برای تبدیل کردن آب به قطرات ریز و پودری مورد استفاده قرار می گیرد

  • شلنگ مخصوص برای انتقال آب با فشار از مخزن به سمت نازل ها

  • تعبیه رطوبت سنج و دما سنج در جهت کنترل و نشان دادن دما و رطوبت محیط

  • پایه نازل مه پاش

  • شیر تنظیم فشار

  • پمپ دستگاه

تشکیل شده است.

نگهداری از سیستم مه پاش نیمه صنعتی اوربیت:

به منظور استفاده بهینه از این محصول و کارایی بهتر و عمر طولانی تر آن، بهتر است به صورت دوره ای اقدام به سرویس و چک کردن آن نمائید. با چک کردن روغن مرتبط با پمپ های پیستونی هر چند وقت یکبار، در صورت نیاز می توانید اقدام به تعویض آن کنید و همچنین در مورد فیلتر تصفیه آب نیز همین کار را انجام داده و در صورت مشاهده گرفتگی زیاد ، بهتر است آن را تعویض کنید. به شکل دوره ای از شلنگ ها و اتصالات و نازل ها بازدید کرده تا در صورت مشاهده نشتی یا گرفتگی بتوانید به موقع آن ها را تعویض و یا شستشو دهید تا سیستم شما به بهترین نحو عمل کند.