کاربرد آبپاش هانتر

در حال حاضر کاربرد آبپاش هانتر برای آبیاری انواع زمین های کشاورزی، باغ ها، زمین های فوتبال، پارک ها و چمن زار ها و…. استفاده می شوند. آبپاش هانتر برای اولین بار در شرکت هانتر که در آمریکا تاسیس شده است، تولید شد.

این نوع آبپاش ها برای آبیاری بوستان ها و فضاهای سبز و حیاط منازل به صورت مخفی استفاده می شوند. آبپاش هانتر با کارآیی بهتر و تجربه بالاتر با ختلاف جز بهترین آبپاش ها در این سبک شناخته می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و تهیه آبپاش هانتر  کلیک کنید.

چرا از فواره های هانتر برای آبیاری استفاده کنیم؟

بخش اعظمی از آب مصرفی در کره زمین برای کشاورزی استفاده می شود. از طرفی با توجه به کمبود منابع آب و روش های سنتی و نا درست برای آبیاری بخش های کشاورزی و فضاهای سبز، خطر بزرگی برای آیندگان محسوب می شود.

از طرفی عدم آبیاری گیاهان طبیعتا منجر به نابودی آن ها خواد شد که این موضوع نیز سلامت جهان را برهم می زند.

از این رو روش های نوینی آبیاری برای کاهش مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آن استفاده می شود

با توجه به کاربرد آبپاش هانتر و استفاده از روش های آبیاری قطره ای و….  برای چمن های وسیع و… این موارد انتخاب مناسبی برای کنترل مصرف آب شناخته می شود.

از مزایا این مدل آبپاش ها نسب به سایر مدل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان مخفی شدن و دیده نشدن آبپاش ها
  • قابلیت کنترل و تنظیم جهت پاشش آب
  • قیمت مناسب نسبت به کیفیت خوب آن

ساختار آب پاش هانتر

لوله ها، بدنه ظریف و باریک، اسپری و نازل برای پاشیدن آب، رایزر مخفی شونده و فیلتر ها از اجزا اصلی تشکیل دهنده آبپاش هانتر هستند. تمامی اجزای نام برده شده در زیر زمین کار گذاشته می شوند.

عملکرد فواره های هانتر

روش عملکرد این آبپاش ها به این صورت است که آب با فشار زیاد وارد آبپاش می شود و رایزر را فعال می کند تا به سطح زمین بیاید سپس، دوباره با قطع فشار آب، رایزر به پایین، یعنی در زیر سطح زمین می رود.

مزایا پنهان شدن آبپاش ها در کاربرد آبپاش هانتر

با این روش، از آب پاش ها در مقابل آسیب دیدگی ناشی از لگد شدن و در گیر شدن آن با اجسام دیگر جلوگیری می شود.

آبپاش ها از سرقت و دزدیده شدن محفوظ می مانند.

در ضمن این ویژگی مخفی شدن باعث می شود بر زیبایی فضای طبیعی به علت وجود جسمی پلاستیکی و سیاه اثر گذار نباشد.

محبوبیت آبیاری با فواره

این نوع آبپاش ها علاوه بر طراحی زیبا عملکرد بالایی دارند به این دلیل که قابلیت چرخش و تنظیم جهت و شعاع پاشش آب را دارند از این رو متدوال ترین روش آبیاری برای پارک ها بخصوص در ایران محسوب می شوند.

انواع آبپاش هانتر و کاربرد های آن

تفاوت آبپاش مخی شونده ها در برد آبیاری آن هاست که در ادامه به توضیح مختصری دراین باره می پردازیم.

آبپاش با شعاع پاشش پایین

این مدل مناسب برای فضاهای کوچک طراحی شده است و هاله باریکی از اطراف خود را آبیاری می کند. بدنه آبپاش باریک بوده و مناسب نصب بر روی چمن ها و سبزه ها با وسعت کم و حیاط های کوچک است.

آبپاش با شعاع پاشش متوسط

شعاع آبیاری این فواره ها تا ۸ متر است و بیشتر مناسب برای مناطقی است که فشار آب کمی دارند و خاک محدوده از جنس رس است.

آبپاش با شعاع پاشش بالا

این محصول معروف ترین حالت فواره های چرخشی است که اغلب در پارک ها و سبزه زار ها و مکان هایی با پوشش دهی و وسعت زیاد، استفاده می شود و از جمله اولین محصولات کارخانه شرکت هالتر بود.

در این مدل از آبپاش ها با توجه به برد بلند آن در ارسال آب نیاز به فشار آب بالایی دارند.برای ایجاد این فشار به پمپ های قوی نیاز است که این موضوع هزینه مصرف کننده را افزایش می دهد.

اما این شرکت با در نظر گرفتن این موضوع توانسته آبپاش هایی را طراحی کند که توانایی کارکردن در فشار کم را نیز داشته باشند و با این کار کاربرد آبپاش هانتر را افزایش داده. به همین جهت قیمت نهایی این محصول را با توجه به بی نیاز کردن به پمپ های قوی و گران قیمت کاهش داده است.