کارواش دینامی

در این مقاله قصد داریم به موضوع کارواش دینامی و نحوه کارکرد آن بپردازیم)

کارواش های خانگی

کارواش خانگی دستگاهی است که می‌تواند آب را با فشار بسیار بالا و با استفاده از نازل تعبیه شده در آن، بر روی سطوح مورد نظر بپاشد.

همچنین آبی که با فشار بالا از نازل این دستگاه خارج می‌شود میتواند آلودگی‌های زیاد و به جا مانده بر روی سطوح مختلف را کاملا پاک کند و آن‌ها را شستشو دهد.

از طریق به استفاده از این دستگاه، می‌توان عملیات شستشو و نظافت سطوح را در مدت  بسیار کم‌تر انجام داد و از طرف  دیگر میتوانن هزینه را تا حد زیادی کاهش داد.

برای اطلاع از قیمت پمپ کارواش بریتولینی کلیک نمایید.

 

کارواش های خانگی با موتور دینامی

 

نام دیگر موتورهای دینامی، موتور القایی  می‌باشد و همان‌طور که می‌دانید موتور در یک سیستم، بیعنی قلب تپنده و قوه محرکه آن سیستم.

موتورهای دینامی، دو نوع تک فاز و سه فاز دارند و در ساخت انواع کارواش‌های خانگی مصرف می شوند. وجز پرمصرف‌ترین انواع این موتورها هستند.

موتورهای دینامی در صنایع مختلف نیز کاربردهای بسیاری  دارند و در ساخت انواع کارواش‌های خانگی هم از آن‌ها استفاده می‌شود.

اساس حرکت این موتورها بر مبنای بدنه موتور و یا استاتور است. این ابزارها  دارای یک محور چرخنده هستند که روتور نام دارد. لازم است بدانید که به دلیل شباهت عملکرد زیاد این موتور با ترانسفورماتور به آن دینام هم می گویند.

نحوه ی کارکرد موتور های دینامی

در این سری از موتورها جریان الکتریسیته متناوب می‌تواند با أوصل شدن به استاتور و نیز عبور از سیم پیچ‌های آن به نیروی الکترومغناطیسی تبدیل شود.

پس در انجام این فرایند، روتور و استاتور بر اثر میدان‌های متقابل، شروع بهه چرخیدن میکنند و از این راه موتور نیز به کار می‌افتد. پس از آن انرژی الکتریکی به انرژی الکترومغناطیسی تبدیل می‌شود و سپس به حرکت مکانیکی مبدل می گردد.

همان‌طور که قبلا نیز گفته شد موتورهای دینامی در دو نوع تک فاز و سه فاز طراحی و تولید می‌شوند.

بهتر است بدانید که موتورهای سه فاز دینامی از نظر عملکرد و هم‌چنین بازدهی کیفی، در رتبه ی  بالاتری نسبت به نوع تک فاز این محصولات قرار می گیرند.

از طرف دیگر موتورهای دینامی از نظر توان و هم‌چنین تعداد دوران یا گردش شفت خروجی نیز با یکدیگر فرق دارند.  لازم است گفته شود که این دسته از موتورها دارای این قابلیت هستند که قدرت، گشتاور و سرعت‌های بسیار بالایی ایجاد نمایند. توان خروجی این موتورها نیز با اسب بخار، وات و یا کیلو وات مورد محاسبه قرار میگیرد.

 

طول عمر و دوام و میزان صدا کارواش دینامی 

کارواش‌ دینامی به دلیل طول عمر موتور استفاده شده  در ساخت آن، دارای عمر و ددوام بیشتری  است.

این دسته از محصولات شستشو، نسبت به نوع کارواش‌های دیگر، سنگین وزن ترند.

کارواش‌های دینامی هم‌چنین میزان صدای کم‌تری تولید می‌کنند و لرزش آن‌ها نیز در موقع کارکردنبه طور قابل توجهی کم‌تر است.

بنابراین می‌توانید این دسته از محصولات شستشو را در مکان هایی مانند بیمارستان استفاده کنید که به آرامش و سکوت بیشتری نیاز دارند.

 

کارکردن یکسره

کارواش‌های دینامی، بازدهی بالای موتور را دارند و از طرف دیگر به دلیل عدم وجود ذغال در تولید این محصولات و هم‌چنین نبود اصطکاک و جرقه و حرارت پایین تر، این برتری را دارند که بتوانند به انجام فعالیت‌های مداوم و طولانی مدت تری بپردازند.

این در حالی است که کارواش‌های مثلا ذغالی ، نمی‌توانند در مدت زمانی طولانی به صورت پشت سر هم کار کنند. چنانچه این دسته از محصولات به صورت طولانی مدت و یکسره  کار کنند داغ کرده و موتور آن‌ها با آسیب‌های زیادی می بیند.

به طور کلی می‌توان گفت کارواش‌هایی که با استفاه از موتورهای دینامی تولید و ساخته می‌شوند برای کار کردن در شرایط مداوم و بکسره  بسیار مناسبترهستند

قیمت کارواش دینامی

کارواش‌ها، تنوع بسیار زیادی از قیمت‌ها را در بر گرفته‌اند.
برای استفاده خانگی که سبک بودن دیتکاه امری بسار مهم است نیازی به هزینه  کردن زیاد نیست.

اما در بعضی موارد ممکن است در یکی از مغازه‌های معمولی  با قیمت بسیار پایین یک کارواش مواجه شوید.
در هر صورت حق انتخاب با شماست که آن دستگاه را بخرید یا نه، اما به عنوان یک دوست و مشاور باید به شما بگویم که نباید انتظار داشته باشید که  آن دستگاه زمان زیادی برای شما  قابل استفاده باشد و کار کند.
حتی ممکن است این زمان، بسیار کمتر از چیزی باشد که فکرش را هم می‌کنید.